Archivado en Comunicats, Previsio Social

Per què s'ha reduit la pensió meritada?

Pla de Pensions Banco Atlántico

21-03-2013 Com a l’any 2012 no hi va haver increment de conveni, el salari ha estat el mateix que a 2011 i, per tant, el salari futur calculat als 65 anys és inferior en aquest exercici al salari que l’actuari havia calculat a l’exercici anterior.

Este artículo se publicó originalmente en Banco Sabadell (CCOO Grupo Banco Sabadell) ,

Col·lectiu A2, empleats procedents de Banco Atlántico,

amb una antiguitat en banca anterior al 8 de març de 1980

Per què  en molts casos la Pensió Meritada a 31 de desembre de 2012 és més petita que a 31 de desembre de 2011?

Els actuaris projecten cada any  el salari pensionable a 31 de desembre amb un increment anual del 2,75% fins als 65 anys i sobre aquest hipotètic increment de salari es fa el càlcul de la Pensió Meritada.

Et posem dos exemples de persones que tenien 56 i 60 anys l’any 2012 amb el mateix salari (30.000 euros) que l’any anterior. Pots veure que la projecció de salari als 65 anys en tots dos casos és inferior en l’exercici de 2012, si el comparem amb el 2011. Per tant, la pensió futura també serà inferior.

Salari 2011

Edat 2011