Arquivado en Acords, beneficis socials

Acord per a la modificació del tipus d’interès dels préstecs immobiliaris

Es millora al 55% el descompte per l'assegurança de vida vinculada

18-02-13 Afecta a tots els préstecs immobiliaris que es signin a partir de l’u d’abril de 2013. S’aplicarà un interès del 70% del preu que marqui l’euribor,  fixant un sòl d’un 1%.  En l’assegurança vinculada que es formalitzi amb Bansabadell Vida Correduría de Seguros, es farà un descompte del 55% respecte al preu estandar.

Este artículo se publicó originalmente en Banco Sabadell (CCOO Grupo Banco Sabadell) ,

Des de la negociació de l’ERO, l’empresa ens ha manifestat la seva voluntat de modificar, mitjançant l’art. 41 (modificació substancial de les condicions de treball) les condicions del tipus d’interès dels préstecs hipotecaris. L’argumentació per dur a terme aquesta modificació, és que per al banc resulta inviable seguir concedint préstecs hipotecaris de fins a 500.000 euros a uns tipus que, en ocasions, han arribat a ser del 0,05%. Ens van comunicar que pretenien modificar el tipus establint-lo en un 90% de l’Euribor amb un terra o tipus mínim del 1,5%.

Davant la situació d’una possible modificació unilateral per part de l’empresa, vam decidir fer una contraproposta que posés límits a aquesta modificació, que millorés el preu de l’assegurança obligatòria de vida i que ens assegurés la possibilitat que, en cas d’un futur increment de l’Euribor, l’acord millorés les condiciones actuals: “Euribor  –0,50”.

El 18 de febrer es va signar l’acord amb aquestes condicions, aplicables als nous préstecs hipotecaris a partir de l’1 d’abril.

·         70% de l’Euribor.

·         Mínim 1%

·         Assegurança obligatòria de vida amb un descompte del 55% (en l’actualitat és del 35%) aplicable no només als futurs préstecs, sinó també als vigents.

Creiem que és un acord equilibrat que millora substancialment les pretensions inicials de l’empresa.

Estem a la vostra disposició per a qualsevol aclariment al respecte.

Febrer de 2013

CCOO Servizos é un sindicato, é Comisións Obreiras nos sectores de Comercio, Financeiro, administrativo, das TIC, Hostalería, Telemarketing, Oficinas, Turismo... Leer más

Onde estamos