Arquivado en Comunicats, Ocupacio

MÉS DE 3.000 PERSONES PARTICIPEN EN LA MANIFESTACIÓ DE BARCELONA, MÉS DE 15.000 ARREU DE L’ESTAT

Èxit de les manifestacions contra els acomiadaments en el sector financer que s’enfila a la vaga del 6 de febrer

Més de 15.000 persones, treballadores i treballadors del sector financer, van participar el dimecres 23 de gener, en diverses manifestacions per tot l'estat en protesta pels acomiadaments previstos en Bankia, Novagalicia Banc, Banc de València i altres entitats del sector financer, de les quals destaca la de Madrid amb 10.000 participants i la de Barcelona amb més de 3.000.

Les manifestacions havien estat convocades contra l'ERE i els acomiadaments previstos en Bankia, Novagalicia Banc, Banc de València i altres entitats intervingudes pel FROB.

La manifestació de Barcelona, a la qual van acudir més de 3.000 persones sota el lema “NO als acomiadaments en el sector financer”, encapçalava la manifestació un grup de treballadors envoltats per un plàstic fosc per denunciar els acomiadaments que cada entitat vol executar (Bankia 6.000, Novagalicia 2.500, Banc de València 890) i el nombre total de treballadors i acomiadaments que representarà per al sector financer (de 270.000 treballadors/es, 55.000 acomiadaments). La manifestació es va iniciar enfront de la Delegació del Govern, al carrer Mallorca, va recórrer el Passeig de Gràcia per concentrar-se front el Banc d’Espanya en Plaça Catalunya, on representants de les empreses i sindicats convocants van llegir el manifest a favor del manteniment dels llocs de treball en el sector financer, manifest conjunt que va ser llegit també en les altres convocatòries de l'estat.

És de destacar que la manifestació va comptar al llarg del seu recorregut amb la presència d'un gran nombre de persones de diversos mitjans de comunicació, especialment de mitjans audiovisuals, dels quals tot i la gran resposta a la convocatòria i de la greu situació que la motivava, no s'han fet massa ressò, com desgraciadament ens tenen acostumats. Amb algunes excepcions, de les quals tenim coneixement, com va ser el programa “Connexió Barcelona” de BTV (minuto 11) amb una gran cobertura i entrevistes en directe i d'un tall breu en el “Canal 3/24”, així com en els mitjans escrits, “El País” de Catalunya, “Diari de Girona” i en “20 minutos” amb una compilació de les accions en tot l'estat. La justificació d'alguns mitjans per a aquest buit informatiu es deu a la prioritat que s'ha donat a la jornada marcada per la sobirania al Parlament de Catalunya.

Les plantilles de Bankia, Banc de València i NCG Banc realitzaran aturs parcials en els propers dies, prèviament a la jornada de vaga convocada pel 6 de febrer en aquestes entitats.

COMFIA-CCOO Catalunya

CCOO Servizos é un sindicato, é Comisións Obreiras nos sectores de Comercio, Financeiro, administrativo, das TIC, Hostalería, Telemarketing, Oficinas, Turismo... Leer más

Onde estamos