Archivado en Comunicats, Dones i Igualtat, beneficis socials

Aposta per la conciliació a Banc Sabadell

CCOO, UGT i CGT vam fer-li saber uns quants casos particulars a l'empresa i l’Associació de Quadres no en va aportar cap

25-01-12 l’Associació de Quadres es va mantenir pràcticament SENSE VEU, afegint-se a la signatura d’un acord que li va arribar per l’esforç de la resta i que van considerar adequat.

Este artículo se publicó originalmente en Banco Sabadell (CCOO Grupo Banco Sabadell) ,

pdf print pmail

(PDF:Cat)

Aposta per la conciliació a Banc Sabadell

Els sindicats que signem aquest comunicat ens hem quedat perplexes amb la recent publicació del Comunicat d’ACB (Associació de Quadres), on manifesten haver denunciat els responsables de l’empresa per l’incompliment del Pacte de Conciliació.
Volem ser objectius i manifestar la manca de veracitat de les seves afirmacions, l’únic contingut real del seu comunicat es limita a que el juliol de 2010 els representants dels treballadors vam signar amb l’empresa un Pla d’Igualtat.
Amb aquest comunicat han demostrat que tenen una barra increïble, per això la nostra resposta ha de ser contundent i ajustada a la realitat, com hem vingut fent fins a dia d’avui, en un exercici de la responsabilitat que ens pertoca.
El juliol de 2010 es va signar un Pla d’Igualtat que millorava l’Acord de Conciliació que teniem en vigor. Va ser un camí llarg, en el qual els sindicats que signem aquest comunicat vam mantenir des de l’inici una postura unitària, sumant les diferents pretensions de cada un, fins aconseguir un acord fruit d’anys d’esforços. Si bé hem de reconèixer que va ser un acord de mínims, també és cert que ens garantia el començament d’una etapa nova, amb la consecució d’algunes de les nostres pretensions, com la reducció de jornada per tenir cura de menors de fins a dotze anys, la inclusió de mesures positives de promoció a favor de dones a categories professionals en les quals estan sub-representades...
Heu de saber que en el transcurs d’aquest camí l’Associació de Quadres es va mantenir pràcticament SENSE VEU, afegint-se a la signatura d’un acord que li va arribar per l’esforç de la resta i que van considerar adequat.
A l’última reunió del seguiment del Pla d’Igualtat que vam tenir amb l’empresa el setembre, els sindicats que signem aquest comunicat vam fer-li saber uns quants casos particulars –l’Associació de Quadres no en va aportar cap–, en els quals la intervenció de diferents Zones estava limitant l’exercici dels drets reconeguts i negociats amb l’empresa en el Pla d’Igualtat.
Amb la finalitat de donar solució a aquests casos i evitar que es plantegessin en el futur altres que dificultessin l’exercici de les mesures de conciliació pactades, es va proposar fer reunions amb les diferents Territorials, per informar puntualment a les diferents Zones del contingut de l’esmentat Pla, com que l’adopció de les mesures establertes en el pla no depèn d’una directriu general que dóna una Zona i que pot impedir amb caràcter general la conciliació, sinó que depèn de les diferents unitats  d’àmbit inferior (oficines, departaments...), les quals han de facilitar el compliment de les mesures de conciliació i buscar la solució més adient per mantenir el servei, en altres paraules: no impedir la CONCILIACIÓ demanada pels treballadors de manera generalitzada i sense una causa justa.
Aquesta decisió va comptar amb el suport de tots els assistents, segons es reflecteix a l’acta n.13 de la reunió de setembre. Posteriorment se’ns ha informat que s’han començat a fer les reunions a les diferents Territorials., per la qual cosa esperem que tenint una informació detallada d’aquest assumpte que ens afecta a tot i totes per igual, LA CONCILIACIÓ, se li atorgui la importància que requereix, sense que hagi estat necessari, fins ara, interposar DENÚNCIES, malgrat el que l’Associació de Quadres ha transmès en el seu comunicat.

CCOO UGT CGT

Gener, 2012