Archivado en Comunicats, Previsio Social

AMAT demostra no estar a l'altura de les circumst脿ncies

Treballadors de m煤tues expressen el seu desacord amb el projecte de RD de Segregaci贸 dels Serveis de Prevenci贸

A prop de dues mil persones, entre delegats sindicals i treballadors de les M煤tues d'Accidents de Treball i Malalties Professionals de la Seguretat Social van participar el dia 21 de desembre en les diferents concentracions organitzades per Comfia-CCOO i Fes-UGT per expressar el seu desacord amb el contingut del projecte de (RD) Reial decret que pret茅n segregar els Serveis de Prevenci贸.

Encara que aquest nou text introdueix algunes de les modificacions expressades en les diferents reunions mantingudes, tant Fes-UGT com Comfia-CCOO ho qualifiquem com clarament insuficient.

Responsables del Sector d'Assegurances i M煤tues d'ambdues organitzacions sindicals vam ser rebuts pel director de Gabinet de la Secretaria d'Estat de Seguretat Social i pel director General d'Ordenaci贸 als quals se'ls va fer lliurament de les m茅s de 8.000 signatures recollides entre els treballadors i treballadores de M煤tues on li expressem el grau de desacord existent en tot el proc茅s.

Per la seva banda, els responsables Ministerials es van comprometre a aclarir, en el text del RD, algunes de les q眉estions que susciten incertesa com que la possibilitat que subcontractar serveis no anir脿 m茅s enll脿 del que actualment estableix la normativa de desenvolupament del Reglament dels Serveis de Prevenci贸 o que l'opci贸 de reingr茅s en la M煤tua, en els sup貌sits de cessament de l'activitat per imperatiu legal, correspon al treballador.

De la mateixa manera, van arribar al comprom铆s de crear una Comissi贸 en la qual participin CCOO, UGT, AMAT i la pr貌pia administraci贸, per a realitzar un seguiment dels processos de segregaci贸, estudi茂 la forma d'introduir millores en la normativa de desenvolupament i promogui, amb la participaci贸 de les patronals ASPA i ANEPA, la regulaci贸 del sector dels Serveis de Prevenci贸 Aliens privats i l'increment de la qualitat dels serveis prestats.

D'altra banda, AMAT, (amb UNESPA al seu costat), van demostrar ahir no estar, ni des de lluny, a l'altura de les necessitats del Sector, al manifestar en Comissi贸 Mixta d'Interpretaci贸 del Conveni d'Assegurances i M煤tues, la seva negativa a comen莽ar a parlar fins a que el RD hagi estat publicat en el BOE, en aplicaci贸 聯literal聰 del previst en la disposici贸 addicional tercera del Conveni.

Fes-UGT i Comfia-CCOO van plantejar incloure als treballadors de les Societats de Prevenci贸 dintre de l'脿mbit funcional del Conveni d'Assegurances i M煤tues, fins a que es donin les condicions que possibilitin establir un Conveni Col路lectiu per a tots els treballadors de l'activitat de Prevenci贸, sense que aix貌 suposi un minvament en les condicions que actualment es dediquen a aquesta activitat dintre de les M煤tues.

Aquesta actitud, absolutament irresponsable i deslleial envers els treballadors del Sector, sorpr猫n encara m茅s quan AMAT no solament ha manifestat al Ministeri de Treball el seu vist-i-plau a l'actual text sin贸 que ha sol路licitat que s'aprovi de forma immediata.

Mereix la pena recordar que ens trobem en aquesta situaci贸 per les irregularitats en la gesti贸 dels recursos que les M煤tues han dedicat a la prevenci贸, posades de manifest en diferents informes de la Intervenci贸 General i del Tribunal de Comptes. Responsabilitat que apunta directament a les Direccions de les M煤tues.

Confiem que reconsiderin aquesta postura, podent elaborar un calendari de reunions per a realitzar el proc茅s de segregaci贸 de forma ordenada i pactada amb les organitzacions sindicals, elaborant a aquest efecte un Protocol. De no reconsiderar aquesta actitud, Comfia-CCOO i Fes-UGT convocarem als treballadors de les M煤tues a realitzar les mobilitzacions oportunes.

23 de desembre de 2004

El nostre agra茂ment a tots i totes aquelles que amb la seva pres猫ncia i suport han fet possible aquestes accions