Arxivat a Comunicats, Dones i Igualtat

25 de novembre - DIA INTERNACIONAL per a l'ELIMINACIÓ de la VIOLÈNCIA contra LES DONES

Per què el 25 de novembre?

Des de COMFIA-CCOO rebutgem qualsevol tipus de violència exercida envers les dones. Seguirem treballant en el compromís de l'eliminació d'aquesta xacra social i reforçant la implicació des de totes les possibilitats d'actuació, avançant des de la intervenció sindical en la formació i sensibilització.

EL DIA INTERNACIONAL per a l'ELIMINACIÓ de la VIOLÈNCIA contra LES DONES es va decidir en el Primer Encontre Feminista de Llatinoamèrica celebrat a Colòmbia en 1981, on es va declarar el 25 de novembre com a Dia Internacional Contra la Violència cap a les Dones. Va ser triat aquest dia per retre homenatge a les tres germanes Mirabal (Pàtria, Minerva i Maria Teresa), activistes polítiques dominicanes que van ser torturades i assassinades per agents del Servei Militar d'Intel·ligència del dictador Leónidas Trujillo, per defensar els drets de les dones i les llibertats polítiques i que, el 25 de novembre de 1960, van ser trobades en un barranc, després d'haver estat escanyades i destrossades a cops.

En 1999, el 25 de novembre va ser declarat per l'Assemblea General de l'ONU com el Dia Internacional per a l'Eliminació de la Violència envers les Dones. La Resolució presentada per la República Dominicana, amb el suport de més de 60 governs, va ser el resultat d'un creixent moviment internacional per acabar amb la violència de gènere i és una invitació als governs i institucions nacionals i internacionals de tot el món a organitzar en aquest dia activitats destinades a fomentar la consciència pública sobre aquest càncer social.

Des de COMFIA-CCOO rebutgem qualsevol  tipus de violència exercida envers les dones. Seguirem treballant en el compromís de l'eliminació d'aquesta xacra social i reforçant la implicació des de totes les possibilitats d'actuació, avançant des de la intervenció sindical en la formació i sensibilització. Entenem que l'àmbit laboral és un lloc molt important d'influència on hem de promoure canvis en les actituds socials, prevenint, detectant i actuant davant d’aquestes situacions de violència contra les dones.

Servei telefònic gratuït i confidencial en

el qual s'ofereix informació sobre:

·       Recursos socials

·       Ajuts econòmics

·       Accés a allotjament

·       Orientació laboral

·       Legislació en matèria d'estrangeria

·       Qüestions legals de caràcter civil (menors i família) i penal

·       Pla per a l'atenció i prevenció de la violència de gènere en població estrangera immigrant.

COMFIA-CCOO
Secretaria de la dona

Informa't

Sindicat, és Comissions Obreres en el sector del comerç, financer, administratiu, de les TIC, Hostaleria, Telemàrqueting, Oficines, Turisme ...Llegir més