Archivado en Comunicats, Previsio Social

CC OO reclama al Banc d'Espanya que reconsideri la seva posici贸 i permeti pre-jubilar contra reserves

La Federaci贸 de Serveis Financers i Administratius de Comissions Obreres ha reclamat al Banc d'Espanya que reconsideri la seva posici贸 i permeti a la banca pre-jubilar contra reserves, per a evitar que diversos centenars i potser milers de treballadors vegin afectades els seus pre-jubilacions per aquest impediment i es causi un gran impacte al compte de resultats de les entitats.

Per a COMFIA 聳 CC OO el comunicat del banc emissor descartant la possibilitat de carregar contra reserves les pre-jubilacions 茅s negatiu, per extemporani, al produir-se a 17 dies de tancar l'exercici, i pels problemes laborals i de resultats que poden derivar-se.

De tots 茅s conegut que les Normes Internacionals de Comptabilitat, en vigor a Espanya a partir del 1 de gener de 2005, no permeten aquesta pr脿ctica que 茅s habitual en el nostre pa铆s. Per貌 tamb茅 茅s conegut que en els 煤ltims anys aquesta pr脿ctica ha perm猫s una reordenaci贸 no traum脿tica del sector i ha facilitat, especialment en els processos de fusi贸, un consens i uns compromisos de solucions ordenades en la reestructuraci贸 de les plantilles.

Un any en el qual s'han produ茂t dos importants fusions, Barclays - Zaragozano i Sabadell - Atl脿ntic, i en el qual encara subsisteixen necessitats de les fusions de SCH i BBVA, no sembla el moment de fer el tancamanet. Els bancs i sobretot els grans van ampliar els seus plans de pre-jubilaci贸 al setembre, com a conseq眉猫ncia del que es va interpretar com picada d'ullet positiva del Banc d'Espanya sobre la possibilitat de carregar contra reserves.

脡s imprescindible que el supervisor arribi a un acord que permeti a la banca carregar a reserves almenys la part del lle贸 de les pre-jubilacions i que les entitats es comprometin a dur la resta contra resultats perqu猫, en cas contrari, no sembla que l'impacte fos assumible en el compte de resultats i podria suposar un problema per a diversos centenars de treballadors que poden veure's afectats si es redueixen el nombre de les pre-jubilacions ofertes.

El cost mig estimat per pre-jubilaci贸 茅s d'uns 210.354 euros (uns 35 milions de les antigues pessetes), el que en el cas dels dos grans consumiria de 35.000 a 40.000 milions de les antigues pessetes (210,35 a 240,40 milions d'euros), si es produeixen totes les sortides anticipades previstes i/o compromeses.

Un important nombre de treballadors corren el risc de no poder pre-jubilar-se si la banca retalla ara el nombre de baixes ofertes, a m茅s de l'impacte que pugui tenir sobre la cotitzaci贸 de les accions si es paga contra resultats i aix貌 obliga a revisar a la baixa les seves previsions de beneficis.

Confiem que la decisi贸 comunicada no sigui definitiva i que el Banc d'Espanya pugui reconsiderar la seva posici贸. Facilitaria amb aix貌 fer possible el consens comprom猫s en el nostre sector per a reordenar les plantilles, tant aquest any com en el futur, i afavoriria igualment la bona salut del nostre sistema financer.

14 de desembre de 2004