Archivado en Comunicats

CCOO repr猫n les mobilitzacions en el sector de telem脿rqueting

Es reprenen les negociacions del III Conveni despr茅s de les mobilitzacions en el sector d聮abans de l聮estiu, les vagues de dues hores, la vaga del 9 de juny i de les accions de difusi贸 a l聮opini贸 p煤blica del passat 20 de juliol.

Els sindicats presents a la taula de negociaci贸 del III Conveni de Telemarketing, han organitzat una campanya de conscienciaci贸 a les empreses usu脿ries del sector. Aquesta acci贸 es realitzar脿 a totes les comunitats espanyoles. A Barcelona ciutat CCOO es concentrar脿 en 6 centres de trucades de les empreses usu脿ries m茅s importants.

La campanya va adre莽ada a les principals empreses usu脿ries del pa铆s: TELEF脪NICA-MOVISTAR, AMENA-AUNA, VODAFONE, IBERDROLA, GAS NATURAL, REPSOL, DIGITAL+, RENFE, 聯LA CAIXA聰, BBVA, SCH, etc; per donar a con猫ixer que els treballadors i treballadores que atenen les trucades als serveis d聮aquestes grans empreses no tenen cap relaci贸 laboral amb les mateixes i que l聮atenci贸 al client es realitza des d聮empreses sub-contractades. CCOO denuncia que telem脿rqueting ofereix els seus serveis a les grans empreses amb molt baixos costos, en detriment de les condicions laborals i de la qualitat i resoluci贸 del servei.

CCOO insisteix que el nou conveni ha de recollir un seguit de millores que dignifiquen el sector actualment precari i mal considerat. Aquestes millores passen per una estabilitat (una garantia de la continu茂tat laboral en els nombrosos canvis d聮empreses del sector i limitant la deslocalitzaci贸), una pujada salarial justa i unes condicions laborals que ens permetin la conciliaci贸 de la vida familiar.

Per a CCOO les mobilitzacions continuen perqu猫 la patronal, tot i haver posat sobre la taula unes noves propostes despr茅s de l聮猫xit de les aturades, concentracions i vaga del passat 9 de juny, aquestes segueixen sent insuficients davant els problemes dels seus treballadors i treballadores del sector. Esperem que amb aquestes noves mobilitzacions la patronal accepti les propostes presentades pel sindicat, valori la import脿ncia dels seus treballadors i es pugui arribar a un acord quan abans.

Les negociacions continuen i hi ha prevista una propera reuni贸 de la taula negociadora pel proper 18 de novembre.

COMFIA CCOO Catalunya
Barcelona,16 de novembre de 2004