Archivado en Comunicats, Salut Laboral, beneficis socials

El risc laboral que és el que té conseqüències més greus.

L'atracament com a risc laboral a Banc Sabadell

04-05-10 Finalment, després de la sentència del Tribunal Suprem de 2008 i de més d’un any de reunions amb l’empresa, Banc Sabadell reconeix l’atracament com a risc laboral.

Este artículo se publicó originalmente en Banco Sabadell (CCOO Grupo Banco Sabadell) ,

Untitled Document

PDF:Cat

L'atracament com a risc laboral

Finalment, després de la sentència del Tribunal Suprem de 2008 i de més d'un any de reunions amb l'empresa, Banc Sabadell reconeix l'atracament com a risc laboral.

El mes d'octubre de l'any 2008 vam informar que el Tribunal Suprem havia confirmat la sentència per la qual s'obliga les entitats d'estalvi a considerar un risc laboral l'atracament, amb totes les conseqüències que d'això es deriven, com és l'obligació de fer l'avaluació d'aquest risc, el posterior seguiment mèdic de les persones afectades, la formació i la inclusió en el Pla de Prevenció de les empreses.

Quan vam conèixer la sentència, vam sol·licitar a l'empresa que s'hi acollís i que reconegués aquest risc. Lamentablement, i en primera instància, el banc va al·legar que la sentència només vinculava les caixes d'estalvi.

comfia-CCOO va presentar una proposta amb la intenció d'assolir acords en el model de l'avaluació, en els terminis i en els professionals que permetessin el reconeixement del risc, a partir del fet que les reticències fonamentals eren de caire econòmic ja que, encara que no era reconegut aquest risc com a laboral, la realitat és que els empleats i empleades afectats eren atesos per la Mútua que emetia la corresponent comunicació d'accident.

Tenint en compte la bona voluntat de les parts negociants, en la reunió de febrer d'enguany del CESS (Comitè Estatal de Seguretat i Salut) es va aprovar un model d'avaluació i es va incorporar el protocol corresponent en el Pla de Prevenció del grup.

Ens congratulem que, després d'aquests anys d'anhels i esforços per part de comfia-CCOO, finalment s'hagi imposat el sentit comú entre els dirigents del banc pel que fa a aquest risc laboral, que, potencialment, és el que té conseqüències més greus.

Maig de 2010

Artículos más leídos hoy