Archivado en Comunicats, Salari, beneficis socials

Hem sol·licitat a l’empresa que retiri aquest objectiu

Objectiu comercial per a centre corporatiu a Banc Sabadell

09-04-10 La mesura d'incentivar per aportar "negoci" facilitant la captació de nous clients podent incrementar el variable fins a un 10%, ens podria arribar a semblar encertada si es plantegés d'una forma correcta, però no es gens incentivador penalitzar en un 10% sobre el sou variable a qui no realitzi un mínim de prescripcions de nous clients.


Este artículo se publicó originalmente en Banco Sabadell (CCOO Grupo Banco Sabadell) ,


pdf print pmail

Untitled Document

(PDF:Cat)

OBJECTIU COMERCIAL PER A CENTRE CORPORATIU

Coincidint amb l'etapa de definició d'objectius, el banc ha distribuït una circular en els centres corporatius on s'especifica un objectiu comercial per aquests centres.

No sabem amb exactitud si hi haurà unitats que no es vegin involucrades, però sembla que afectarà tots els tècnics d'aquests centres que disposin de variable (CVFA).

La mesura d'incentivar per aportar "negoci" facilitant la captació de nous clients podent incrementar el variable fins a un 10%, ens podria arribar a semblar encertada si es plantegés d'una forma correcta, però no es gens incentivador penalitzar en un 10% sobre el sou variable a qui no realitzi un mínim de prescripcions de nous clients.

En la publicació que Recursos Humans té com a pauta del sistema d'objectius, (a People / Eines de Gestió / Documentació / Compensació / Informació general sistema d'objectius), trobem que en el seu punt 3.b, corresponent a la "definició dels objectius", diu: "Perquè els objectius siguin confeccionats amb qualitat i ens permetin mesurar els resultats d'una forma efectiva, hem de seguir les següents pautes ´SMART´: . . . "Orientats a Resultats, relacionats amb alguna de les funcions mateixes del Lloc de Treball i congruents . . ."

 

 

 

 

 

 Llavors, com i quan es pretén que es realitzi aquest objectiu? Durant la jornada laboral sembla que no, ja que no es correspon amb les funcions d'aquests llocs de treball. I des d'on? Des del lloc de treball? En no tenir res que veure amb els objectius del mateix, es podria incórrer en alguna acció mereixedora de sanció?

Considerem fora de lloc l'exigència d'un objectiu comercial a personal al qui no li correspon pels objectius del seu lloc de treball. Creiem que corromp el sistema d'objectius que el banc estava aplicant, que ho desvalora i fa perdre la confiança dels treballadors en ell, i els desincentiva en la consecució dels seus objectius personals. De tota manera, donada la situació actual, podríem entendre un pla d'incentius extraordinaris positiu per a la consecució d'objectius comercials, però mai negatiu.

Hem sol·licitat a l'empresa que retiri aquest objectiu o ho modifiqui perquè sigui un incentiu positiu.

Pel que fa als objectius per a aquest any, aconsellem que en cas que se us comuniqui oficialment aquest objectiu comercial, inclogueu a més de les vostres impressions pel que fa als mateixos, el següent comentari: "No estic d'acord en l'objectiu comercial que se m'ha demanat, ja que no es troba dins les funcions del meu lloc de treball".

Continuarem informant,

Abril de 2010

Infórmate

CCOO Servicios es un sindicato, es Comisiones Obreras en los sectores de Comercio, Financiero, administrativo, de las TIC, Hostelería, Contact-center, Oficinas, Turismo... Leer más


Síguenos en Telegram

Dónde estamos


OFICINAS CENTRALES
C/ Albasanz, 3 1º Planta
28037 Madrid
Tel: 91 540 92 82
Asesoría Madrid 91 536 51 63-64
Otras Comunidades
Fax: 91 559 71 96
Email: contacta@servicios.ccoo.es