Arxivat a Comunicats, Ocupacio

COMFIA-CCOO recorda que la garantia dels llocs de treball i la qualitat del servei són les prioritats a les ITV

El Govern de Catalunya aprova el Reglament de la Llei de seguretat industrial

>> NOTA COMFIA-CCOO Catalunya
>> Comunicació Generalitat
>> Notícia en el AVUI


Este artículo se publicó originalmente en CATALUNYA (CCOO Serveis Catalunya) , Servicios Técnicos (Servicios Técnicos) ,


pdf print pmail

NOTA COMFIA-CCOO Catalunya

COMFIA-CCOO recorda que la garantia dels llocs de treball i la qualitat del servei són les prioritats irrenunciables davant l’ordenació del sector de les ITV


Davant l’anunci de l’aprovació del Reglament de la Llei de seguretat industrial per part del Govern de la Generalitat de Catalunya, COMFIA-CCOO celebra que s'avanci en la definició del nou model de gestió de la seguretat Industrial, on el sindicat des de l'any 2004 ha estat actuant en un escenari d'incertesa que ha provocat més d'un conflicte amb la patronal del sector a l'hora de fixar inversions i qui les havia de realitzar.

COMFIA-CCOO recorda les dues prioritats que durant tot aquest llarg procés ha manifestat clarament i que ara davant l’anunci, inicialment favorable, d’ordenació del sector són irrenunciables:

1.- La garantia dels llocs de treball, prioritat per a COMFIA-CCOO, incorporant una clàusula de subrogació en el conveni sectorial que contempli qualsevol tipus de modalitat de contractació de la gestió amb l'administració, així com exigir que figuri també la subrogació dels treballadors a la Llei de Seguretat Industrial.

2.- La garantia de la qualitat del servei.

COMFIA-CCOO ha sigut des del primer dia el principal valedor en la defensa de la qualitat que aporten els treballadors i les treballadores del sector a la seva feina, per això contempla amb recel que es parli d'incrementar la competència lleial entre operadors i de reducció de tarifes, dos coses que a priori van renyides amb la qualitat, a no ser que com ha vingut demanant reiteradament, hi hagi una major implicació per part del personal inspector del Departament d'Indústria.

COMFIA-CCOO Catalunya

- - - - - - -

Comunicació GENERALITAT

El Govern aprova el Reglament de la Llei de seguretat industrial



• Es concreta el nou model de gestió de la seguretat industrial per tal de donar més capacitat d'elecció als usuaris
• La normativa incrementa la qualitat de la prestació dels serveis d'inspecció i promou una major competència entre els operadors El Govern ha aprovat avui el Reglament de la Llei de seguretat industrial, la norma que regula les competències de la Generalitat en aquesta matèria, inclòs el règim jurídic dels organismes de control i dels titulars de les estacions d’inspecció tècnica de vehicles (ITV).


02-03-2010 13:52 El Reglament dóna més capacitat d’elecció als usuaris, en ampliar el nombre d’empreses que poden prestar aquests serveis, i amplia la qualitat en els processos d’inspecció. També simplifica molts procediments per a les empreses instal•ladores i pels tallers de reparació d'automòbils. En aquest sentit, el Reglament no suposa més obligacions per a les empreses sinó un model més eficient. Aquest Reglament s’aplica als operadors de la inspecció, però també a tots els agents que formen part del sistema de gestió de la seguretat industrial i que estan sotmesos a un règim jurídic d’autorització o de comunicació prèvia: les entitats d’avaluació de conformitat de productes industrials, les entitats d’avaluació de riscos industrials, els professionals i les empreses d’instal•lació, manteniment, reparació i operació d’instal•lacions i productes industrials i els tallers de reparació de vehicles automòbils.

Amb el nou model de gestió s’externalitzen els serveis d’inspecció sotmesos a un règim d’autorització administrativa prèvia. El reglament persegueix, pel que fa a la prestació dels serveis d’inspecció, tres objectius essencials: garantir una cobertura territorial adequada, amb més estacions d’ITV i més oficines d’atenció al públic; assegurar-ne la qualitat i establir una competència efectiva i lleial entre els operadors. Actualment, a Catalunya operen dos organismes de control. A partir de l’entrada en vigor del reglament, com a màxim podran existir sis d’aquests organismes. En l’àmbit de la Inspecció Tècnica de Vehicles també s’ampliarà el nombre d’operadors mitjançant un pla territorial de noves estacions passant de les 2 actuals a un nombre previsible de sis.

La introducció de la competència en aquest sector facilitarà la reducció de tarifes, actualment iguals en tots els operadors. Amb el reglament aprovat avui, s’estableix la llibertat de tarifes, amb un llindar màxim que el Govern fixarà properament mitjançant una ordre.

La Llei estableix les característiques essencials d’aquest nou model de gestió, si bé ha deixat per al seu reglament el desplegament i la concreció d’aquestes condicions generals per permetre la completa operativitat del model.

Els títols del reglament
El Reglament s’estructura en vuit títols. El títol primer determina l’objecte i la finalitat d’aquest Reglament; defineix els reglaments tècnics de seguretat industrial, les instruccions tècniques complementàries, així com les instruccions, protocols i guies tècniques de l’Agència Catalana de Seguretat Industrial i estableix les condicions generals que han de complir els agents del sistema de gestió de la seguretat industrial.

El títol segon estableix les disposicions comunes als operadors de la inspecció, desplega les seves funcions i el règim jurídic aplicable a les autoritzacions administratives. També desplega els requisits comuns que han de complir els operadors de la inspecció per ser autoritzats. El Reglament regula també les obligacions comunes exigibles per l’Agència Catalana de Seguretat Industrial als operadors de la inspecció autoritzats.

Els títols tercer i quart regulen els organismes de control i els titulars de les estacions d’inspecció tècnica de vehicles, despleguen les seves funcions i els requisits específics que han de complir per ser autoritzats per l’Agència Catalana de Seguretat Industrial. També regulen les obligacions específiques exigibles per l’Agència Catalana de Seguretat Industrial als organismes de control autoritzats i als titulars de les estacions d’inspecció tècnica de vehicles.

Els títols cinquè i sisè regulen les entitats d’avaluació de conformitat de productes industrials i les entitats d’avaluació de riscos industrials que intervenen en les activitats industrials afectades per la normativa aplicable sobre prevenció d’accidents greus en els quals intervinguin substàncies perilloses, defineixen la seva naturalesa i les seves funcions, estableixen els requisits que han de complir per ser autoritzades per l’Agència Catalana de Seguretat Industrial. També regulen les obligacions específiques exigibles per l’Agència Catalana de Seguretat Industrial a aquestes entitats autoritzades.

Finalment, els títols setè i vuitè regulen els professionals i les empreses que intervenen en la instal•lació, manteniment, reparació i operació d’instal•lacions i productes industrials i els tallers de reparació de vehicles automòbils, defineixen la seva naturalesa i les seves funcions, estableixen els requisits de competència professional i tècnica que han de complir per actuar a Catalunya. També regulen les obligacions específiques exigibles per l’Agència Catalana de Seguretat Industrial a aquests professionals, empreses i tallers de reparació així com el procediment de comunicació prèvia i inscripció d’ofici aplicable.

- - - - - - -

NOTÍCIA "AVUI"

Catalunya trenca l'oligopoli de la ITV en admetre l'entrada de nous operadors en el servei



El reglament de la llei de seguretat industrial regula el pas de l'autorització a la concessió | Hi haurà llibertat de tarifes però la Generalitat fixarà el preu màxim Per CCOO la barreja de competència i qualitat no la veiem gens clara.

El govern català va aprovar ahir el reglament de la llei de seguretat industrial que preveu, entre altres mesures, l'entrada de nous operadors en el sector de la inspecció tècnica de vehicles (ITV). D'aquesta manera, la Generalitat trenca l'oligopoli de les dues úniques empreses que ofereixen ara aquest servei, Applus i RVSA.

Segons va explicar el conseller d'Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet, l'objectiu del govern català és "reconfigurar" l'actual xarxa de centres d'ITV per evitar "monopolis territorials" i situacions de domini.

La previsió de la Generalitat és augmentar el nombre d'operadors de dos a un màxim de sis i autoritzar "sis noves estacions d'ITV en el territori, de manera que s'estableixi una quota màxima de mercat del 50%", va explicar Antoni Soy, secretari d'Indústria.

Els nous operadors accediran al servei a través de concurs públic, que "en una primera fase s'obrirà a dos nous operadors i, depenent de com funcioni el mercat, s'obrirà a dos més", explicava Soy, que va concretar que els concursos s'establiran després que s'aprovi el pla territorial de noves estacions d'ITV. En la distribució, segons ell, es tindrà en compte "la saturació d'alguns llocs i la inexistència d'estacions, en altres".

Preu per qualitat
El reglament també determina la llibertat tarifària, tot i que la Generalitat en fixarà el llindar màxim. En aquest sentit, el secretari d'Indústria creu que "la competència i la llibertat de tarifes portaran a una reducció de preus". Soy va insistir que "més competència es traduirà en més eficiència".

No estan d'acord amb això els treballadors d'Applus, que compta amb el 85% del negoci -l'altre 15% està en mans de RVSA, amb estacions a la província de Girona i a Vic-. Manel Álvarez, secretari general de serveis administratius i tècnics de CCOO i empleat d'Applus, va alertar que "la barreja de competència i qualitat no la veiem gens clara i haurà de ser la Generalitat la que fili molt prim perquè no en quedin ressentits la qualitat i el servei, ja que, al final, l'afectat és l'usuari".

AVUI

Informa't

Sindicat, és Comissions Obreres en el sector del comerç, financer, administratiu, de les TIC, Hostaleria, Telemàrqueting, Oficines, Turisme ...Llegir més


Segeuix-nos en Telegram

On estem


OFICINAS CENTRALES
C/ Albasanz, 3 1º Planta
28037 Madrid
Tel: 91 540 92 82
Asesoría Madrid 91 536 51 63-64
Otras Comunidades
Fax: 91 559 71 96
Email: contacta@servicios.ccoo.es