Archivado en

Signat el conveni d'Asegurances

Aporta estabilitat i garanteix el poder adquisitiu als treballadors del Sector per a quatre anys

Despr茅s d'una intensa negociaci贸 i un ardu treball que va comen莽ar en el mes de febrer amb la constituci贸 de la taula negociadora i amb el preacord arribat en el mes de juliol, el passat 30 de setembre les Organitzacions Sindicals CC.OO. i U.G.T., i les Patronals UNESPA, AMAT, i ASECORE van signar el que 茅s el 4潞 Conveni Estatal per a les Entitats d'Assegurances, Reassegurances i M煤tues d'Accidents de Treball.

Veure Text del Conveni

Partim d'una situaci贸 en la qual la postura de la Patronal era totalment inmovilista, i l'煤nica cosa que demandaven era un conveni de transici贸 que tingu茅s un cost zero. Amb aquesta situaci贸 de partida i amb la negociaci贸 del Conveni pr脿cticament bloquejada, Comissions Obreres va aconseguir, despr茅s de diverses reunions, que la patronal valor茅s la possibilitat de negociar un conveni de llarga durada, la qual cosa podria suposar una estabilitat tant estructural com econ貌mica: estructural, que permetria abordar els processos de fusi贸 i absorci贸 amb suficients garanties; i econ貌mica que garantiria el manteniment del poder adquisitiu dels treballadors/es entre altres moltes coses.

El desbloqueig de la negociaci贸 va suposar continuar amb les reivindicacions que Comissions Obreres duia en la seva plataforma, a m茅s tamb茅 va permetre que els aspectes m茅s importants de la negociaci贸 com la jornada, la conciliaci贸 de la vida laboral i familiar, els drets sindicals i el dialogo social, etc. es negociessin en un ambient de cordialitat el que va implicar que les postures de les distintes parts fossin enteses i valorades, encara que moltes vegades no compartides.

Tot aix貌 ha implicat que s'hagin aconseguit punts estrat猫gics que d煤iem en la nostra plataforma i a m茅s s'hagin consolidat les reformes dels convenis anteriors tenint en compte les diferents realitats de les empreses i col路lectius que componen el sector, (M煤tues, Empreses d'Assist猫ncia...).

CC.OO. fa una valoraci贸 molt positiva del resultat final de la negociaci贸, encara que no s'ha abordat la definici贸 de nivells, que era una dels temes importants de la nostra plataforma i que seguirem reivindicant.

Hem aconseguit eliminar el Nivell 10 del Grup IV, que suposa una millora econ貌mica en el nivell d'entrada dels treballadors en el sector. Tamb茅 possibilita una reducci贸 de la jornada per guarda legal del 25% que juntament amb la flexibilitat hor脿ria de 60 minuts permet que els treballadors/es puguin conciliar la vida laboral i familiar amb una menor reducci贸 salarial, conciliaci贸 que tamb茅 es millora amb el lliurament imperatiu dels divendres a la tarda en totes les empreses. Tamb茅 es crea un Observatori Sectorial com f貌rum estable de dialogo sobre mat猫ries d'inter猫s com煤 com pot ser la no discriminaci贸 en l'ocupaci贸, la Responsabilitat Social de les Empreses, etc.

A tot aix貌 cal unir la resta de millores aconseguides en aquest conveni, el que d贸na com resultat un Conveni d'alt contingut que millora substancialment la regulaci贸 del conveni anterior. Aquests punts i uns altres apareixen desenvolupats en el comunicat n煤m. 6 de la negociaci贸 del conveni que CC.OO. va emetre en el mes de juliol amb la signatura del pre-acord.

Altre aspecte que CC.OO. valora positivament 茅s el manteniment del poder adquisitiu dels salaris durant la vig猫ncia dels 4 anys del conveni. Tenir un conveni del contingut del nostre, suposa donar estabilitat i equilibri al sector i als seus treballadors.

Som conscients que hi ha aspectes susceptibles de millorar, per貌 cal tenir en compte que el conveni que acabem de signar permet en molts dels seus aspectes la possibilitat de negociaci贸 en l'脿mbit de l'empresa el que ens d贸na 脿mplies possibilitats de millorar les condicions dels treballadors/es al venciment dels seus respectius convenis o acords.

El resultat d'aquest conveni 茅s l'esfor莽 dels 75.000 treballadors que componen el nostre sector, volem fer una crida perqu猫 es doni suport activament als sindicats, aquest suport es materialitza en l'afiliaci贸. Afiliant-te a CC.OO. enfortim la nostra representaci贸 en la taula de negociaci贸 que ens permetr脿 continuar millorant les condicions dels treballadors del Sector.