Archivado en Comunicats, beneficis socials

Els dissabtes hauran d’esperar a Banc Sabadell

És imprescindible que complim la nostra jornada de conveni

24-11-09 Hem rebut la resposta de la Comissió Executiva sobre un acord possible per tancar els dissabtes i ha estat una gerra d'aigua freda. Només podria negociar el tancament dels dissabtes si acceptem totes les condicions seves. No tenen cap interès en atendre allò que és una demanda unànime de la plantilla del Sabadell: fer festa els dissabtes.

Este artículo se publicó originalmente en Banco Sabadell (CCOO Grupo Banco Sabadell) ,

(PDF:Cat)

Els dissabtes hauran d'esperar

En la reunió del dia 24, hem rebut la resposta de la Comissió Executiva sobre un acord possible per tancar els dissabtes i ha estat una gerra d'aigua freda, Només podria negociar el tancament dels dissabtes si acceptem totes les condicions seves: manteniment tant de la jornada partida com dels horaris singulars actuals, treballar una tarda de 16h a 19h durant 8 mesos i, a més a més, crear una bossa de jornada flexible de 28 hores. És a dir, la Direcció d'aquesta entitat no vol negociar el tancament dels dissabtes. Després de les converses mantingudes amb l'empresa, en les quals creiem que hi havia una possibilitat real d'arribar a un acord que permetés fer festa els dissabtes, treballant una tarda i mantenint els sis mesos de jornada continuada durant l'estiu, avui rebem la negativa amb sorpresa i decepció pel canvi dràstic en l'actitud de la Direcció sobre aquesta qüestió.

Lamentem que la Comissió Executiva no tingui cap interès en atendre allò que és una demanda unànime de la plantilla del Sabadell: fer festa els dissabtes, cosa que ja tenen els companys del Santander o del BBVA en el 50% dels dissabtes o els companys del Popular i Banesto que també tenen acords per fer festa uns quants dissabtes. Aquí no, i això és així perquè, com ens diuen una vegada i una altra, es senten còmodes amb la situació actual.

Aquesta comoditat, sens dubte, la provoca el fet que ja tenen un alt percentatge de la plantilla treballant per les tardes, i sense pagar les hores extres ni les dietes. No és ètic negar-se a atendre una reclamació antiga, generalitzada i raonable, aprofitant-se d'una realitat del sector, com és l'extensió sistemàtica de la jornada.

COMFIA-CCOO continuem pensant que és necessari un acord que ens permeti fer festa tots els dissabtes de l'any i per això, també creiem que és imprescindible que complim la nostra jornada de conveni: de les 8h fins a les 15h, o a les 17h si tenim jornada partida. Hem de reduir "la comoditat" actual de la direcció i convèncer-los que sempre és millor que "la comoditat" sigui de tots, la qual cosa s'aconseguirà si negociem el tancament dels dissabtes.

24 de novembre de 2009