Archivado en Comunicats, Ocupacio

A Barcelona es van concentrar més de 100 delegats/des.

COMFIA-CCOO i UGT, amb els treballadors del Grup Lloyds Bank es van manifestar en rebuig de l'ERE en tot l'estat

Manifestacions i concentracions de protesta es van desenvolupar el 17 de novembre en tot l'estat espanyol, on el grup bancari Lloyds Bank té oficines, per rebutjar l'Expedient de Regulació d'Ocupació presentat, que afecta a 142 treballadors en Lloyds Bank i 47 en Halifax.

pdf print pmail

A Barcelona es van concentrar més de 100 delegats/des

Si l'entitat bancària no desisteix en la seva actitud d'acomiadar als 189 treballadors, que representen més del 40% de les dues plantilles, el conflicte augmentarà exponencialment, sent únicament responsable del mateix el Banc, que en comptes d'abordar un procés negociat i voluntari amb prejubilacions, com a principal suport, s'obstina a tractar d'imposar acomiadaments.

Els motius adduïts per l'empresa són totalment inacceptables, ja que els mateixos es basen en un suposat excedent laboral conseqüència d'una fusió, que no solament no s’ha produït sinó que ni tan sols queda clar que arribi a efectuar-se, d'altra banda, la mateixa tampoc s'ha produït a Regne Unit ni hi ha perspectives que això pugui produir-se en el futur immediat.

L'empresa contínua sense aportar la documentació exigible legalment i en conseqüència, COMFIA-CCOO i UGT presentarem una segona petició a la Direcció general de Treball perquè no doni per iniciat el període de negociació i consultes de l'ERO, i requereixi a l'empresa perquè aporti la documentació sol·licitada. D'igual forma, en aquests dies estem es mantenen converses amb la Dirección general de Trabajo, en el curs de les quals es posa de manifest l'injustificat i injustificable de l'ERO presentat.

Després de la concentració de protesta a Madrid, a la tarda, es va celebrar una multitudinària assemblea de treballadors i treballadores de Lloyds Bank on novament els treballadors i els sindicats van determinar no acceptar cap acomiadament. En aquest sentit, més del 90% de la plantilla de Lloyds Bank han signat ja una carta dirigida al Director General reclamant un veritable pla estratègic i de negoci, la renúncia als acomiadaments i l'aposta per solucions negociades, similars a les de la resta de la banca. Igualment en l'assemblea es va debatre sobre la utilitat de mantenir les mobilitzacions sense descartar la convocatòria de vaga en el grup bancari.

Agrupació Banca COMFIA-CCOO

Infórmate