Arxivat a Comunicats

COMFIA-CCOO signa un pacte laboral que millora les condicions laborals dels treballadors de la Unió de Pagesos

El 27 d’octubre de 2009 els representats de COMFIA-CCOO a Unió de Pagesos, amb majoria absoluta a l'empresa, han signat un pacte laboral pels anys 2008-2011, que millora substancialment el conveni col·lectiu d’oficines i despatxos de Catalunya. D’aquest pacte es beneficiaran els 41 treballadors i treballadores de la Unió de Pagesos de Catalunya i els 7 treballadors i treballadores d’Edicions La Terra, empresa del grup.

Este artículo se publicó originalmente en CATALUNYA (CCOO Serveis Catalunya) , Servicios Técnicos (Servicios Técnicos) ,

Les millores aconseguides en aquest nou pacte laboral 2008-2011 es basen en un nou sistema en el còmput de la realització d’hores extraordinàries, un increment de la flexibilitat horària, una millora de les taules salarials que assegura el manteniment del poder adquisitiu dels treballadors i treballadores fins el 2011, i s’estableix un nou plus per millorar la remuneració econòmica.

També es redueix en 22 hores la jornada del conveni sectorial i, tot i que el plus de remuneració de l’antiguitat queda limitat a 4 triennis, l’empresa té el termini d’un any per consensuar amb els representants dels treballadors/es un mecanisme d’actualització d’aquest import per tal que els treballadors/es amb més antiguitat no quedin, a la llarga, discriminats vers els treballadors/es que actualment tenen menys antiguitat, és a dir, tal limitació no queda, de facto, tancada.

Finalment, en el nou pacte també hi consten una sèrie de millores socials de les que es destaquen 5 dies de permís retribuït en cas de naixement de fills/es per als pares (a més de dos addicionals en cas de desplaçament, a part de la suspensió del contracte de treball per paternitat), 8 dies de permís retribuït per les mares (a part de la suspensió del contracte de treball per maternitat), subvenció per llar d’infants.

Desprès de quatre anys de negociacions, tres amb els actuals representants escollits en les passades eleccions del 2007, s’ha aconseguit arribar a un nou acord amb l'empresa, substituint l’anterior que va ser signat pels anys 2003-2005. Aquest nou pacte té vigència fins el 2011 i és plenament satisfactori pels treballadors i treballadores tal i com ho van fer constar en la darrera assemblea realitzada a Igualada el passat mes de juny.

COMFIA-CCOO Unió de Pagesos de Catalunya

Informa't

Sindicat, és Comissions Obreres en el sector del comerç, financer, administratiu, de les TIC, Hostaleria, Telemàrqueting, Oficines, Turisme ...Llegir més

Segeuix-nos en Telegram