Archivado en Comunicats, Salut Laboral
Avaluacions de riscos SSCC
CAIXA SABADELL - COMUNICAT
Els propers dies 27- 28 i 29 de maig es realitzarà lavaluació de riscos de Serveis Centrals.
Els propers dies 27- 28 i 29 de maig es realitzarà lavaluació de riscos de Serveis Centrals per part del personal tècnic de Fremap (amb qui Caixa Sabadell ha subcontractat les avaluacions), acompanyat de la tècnica del Servei de Prevenció Propi ( Esther Alcàntara ) i dalgun delegat de prevenció.
Des de Comfia-CCOO considerem que aquestes avaluacions de riscos tenen mancances, especialment en lavaluació dels riscos psicosocials: els derivats de l'organització del treball, la càrrega mental, lestrès, .... Degut a la falta de rigor en la recollida de dades dels tècnics del servei de prevenció i la valoració que fan daquests riscos, els resultats no ens donen gens de confiança.
L'avaluació de riscos serveix per identificar els riscos dun lloc de treball i valorar la probabilitat de que aquest risc es materialitzi en un incident o accident, i intentar trobar-hi solucions. Lavaluació comprèn diverses fases diferenciades i consecutives:
1. La identificació dels factors de risc i les deficiències originades per les condicions de treball, (locals, equips, instal·lacions, contaminants físics, químics o biològics, etc.) incloent també les que tenen a veure amb l'organització del treball i el contingut de la tasca efectuada.
2n L'eliminació dels factors de risc i deficiències que siguin evitables.
3r La valoració dels factors de risc no evitables.
4t La proposta per controlar, reduir i/o eliminar, tant els factors de risc com els riscos associats.
Els tècnics abordaran a la vostra unitat la primera i més important de les fases, ja que és la base de tot el que es farà després. L'entitat tan sols actuarà sobre els riscos i deficiències que els tècnics informin: les deficiències que no figuren a l'avaluació no existeixen.
Vosaltres sou els usuaris del vostre lloc de treball i per tant sou els que patiu els problemes. Qualsevol anomalia que detecteu en les instal·lacions (lavabos, portes, escales, prestatgeries, etc.), en tot el que està relacionat amb les zones de treball com: il·luminació (intensitat, reflexos, ), entorn ambiental (temperatura, corrents daire, ), instal·lació elèctrica (electricitat estàtica) i espai i elements de treball (taules, mostradors, cadires, superfície de treball, reposapeus ) lheu de comunicar a la tècnica del Servei de Prevenció de Fremap, que és la responsable de les avaluacions, mitjançant els qüestionaris i lentrevista que heu de respondre amb el màxim de cura.
Un cop feta lavaluació, la unitat rebrà una còpia, amb els riscos i les mesures dactuació que shan de portar a terme i cada treballador ha de rebre informació i formació dels riscos del seu lloc de treball. Si quan us informin dels riscos veieu que no shan tingut en compte les vostres apreciacions, poseu-vos en contacte amb la nostra secció.
El lloc de treball sha dadaptar a la persona, no la persona al lloc de treball
La teva salut depèn de tu, ajuda'ns a millorar-la.
Acordada la subida salarial de 2023 para el Convenio colectivo del comercio de flores y plantas
El BOCM publica el nuevo Convenio Colectivo de Oficinas y Despachos
Los grandes servicers pujan por la gestión del contrato inmobiliario de CaixaBank
Obligación de aplicar los planes de igualdad a personas contratadas por ETT.
Acabar con la brecha salarial una cuestión de justicia que no puede esperar más
Consulta - Plan Pre-80 - Opción sustitución contingencia fallecimiento / invalidez