Archivado en Comunicats

ESTALVI.-

El Tribunal Constitucional d贸na la ra贸 a CCOO

El Tribunal Constitucional d贸na la ra贸 a CCOO davant la demanda presentada a Caixa Insular de Can脿ries: Els drets derivats de la data d'ingr茅s en l'empresa no poden ser diferents per ra贸 del tipus de contracte, tampoc a l'efecte de Previsi贸 Social Complement脿ria.

La Caixa Insular d'Estalvis de Can脿ries havia excl貌s del r猫gim de previsi贸 social complement脿ria vigent abans del 29 de maig de 1986 (data d'entrada en vigor del XIV Conveni Col聲lectiu de Caixes d'Estalvis) als treballadors ingressats abans d'aquesta data amb contracte temporal.

Aquesta pr脿ctica ha estat qualificada pel TC com contr脿ria al Principi d'Igualtat, donant la ra贸 a COMFIA-CCOO davant el recurs que plantegem, despr茅s de successives sent猫ncies desfavorables de l'Audi猫ncia Nacional i el Tribunal Suprem.

La doctrina jurisprudencial ja havia vingut reconeixent que els treballadors amb contractes de durada determinada, que passaven a fixos sense soluci贸 de continu茂tat, havien de tenir drets reconeguts des de la primera data d'ingr茅s en l'empresa, amb independ猫ncia que el seu contracte no fos fix.

Aix铆, per exemple, CCOO va obtenir sent猫ncies favorables davant el Tribunal Suprem en la Caixa, Caixa Catalunya, C. Gral. de Granada i en Bancaixa, en dues ocasions, amb treballadors temporals en general i amb treballadors amb contractes d'aprenentatge, en particular.

No obstant aix貌, a l'efecte de reconeixement de drets de pensi贸, s'estava imposant la tesi que un treballador temporal, per la naturalesa del seu contracte, no podia pressuposar-se que fos a jubilar-se en aquesta empresa, i per tant les empreses no li podien recon猫ixer drets de jubilaci贸 mentre no fos fix.

El Tribunal Constitucional ha saldat definitivament aquesta q眉esti贸 estenent el criteri, ja pac铆fic, de no discriminar als treballadors en funci贸 del seu contracte, tamb茅 al sistema de Previsi贸 Social Complement脿ria.

L'脌rea de Plans i Fons de Pensions de la CS de CCOO i COMFIA-CCOO estan estudiant detingudament aquesta sent猫ncia, per les implicacions sectorials que t茅. Seguirem informant.

26 de juliol de 2004

Els treballadors temporals que passen a fixos sense soluci贸 de continuitat han de tenir reconeguts els drets des de la primera data d聮ingr茅s a l聮empresa, tamb茅 a efectes de previsi贸 social.

La sent猫ncia es refereix als ingressats fixos despr茅s del 29.5.1986 per貌 amb antiguitat reconeguda anterior a aquesta data.