Archivado en Comunicats

La pujada de les comissions, una decisi贸 oportuna?


Pujar les comissions als nostres clients pot ser una mesura contraproduent


pdf
print
pmail

Diversos companys i companyes s聮han adre莽at al nostre Sindicat per a expressar-nos la seva perplexitat per la decisi贸 de l聮Entitat d聮apujar (molt) les comissions de manteniment dels comptes.

La majoria considera que en temps de crisi com el que estem vivint, no resulta del tot adient prendre mesures d聮aquests tipus. A CCOO, tamb茅 pensem el mateix.

La comissi贸 per manteniment ha passat en mig any de 3 a 5 euros. No en tots els casos, 茅s cert. Si es compleixen certes condicions el client no veur脿 incrementada aquesta comissi贸. El que passa 茅s que aquestes condicions van variant sense cap criteri l貌gic, de manera que mai sabem si el que avui diem al nostre client ser脿 vigent dem脿.

Pel que fa als comptes de persones jur铆diques la comissi贸 de manteniment passa de 3 euros trimestrals a 5 euros mensuals. Un increment quasi b茅 del 500%!!! Si a m茅s, aquestes societats tenen una llibreta de retencions, la cosa puja fins els 120聙.

En fi, tot plegat, una decisi贸 molt discutible, i molt poc rendible, segons la nostra opini贸.

Ara, les oficines, sense personal i cada vegada amb menys mitjans, rebran un reguitzell de queixes dels clients afectats, que s聮empipar谩n amb ra贸. Per no parlar de la repercussi贸 p煤blica que podria tenir una decisi贸 com aquesta. En temps de crisi, la Caixa apuja considerablement les comissions de manteniment als seus clients. Titular que molt b茅 podria ser portada d聮algun diari o altra mitj脿 de comunicaci贸.

I creiem que no podem justificar aquesta pujada amb el tipus de servei que, actualment, estem donant a casa nostra: sense mitjans suficients, una organitzaci贸 deficient, amb unes directrius que canvien massa sovint, amb una burocr脿cia que ens ofega, amb una lentitud exasperant en la resoluci贸 dels temes. Com, doncs, amb aquestes mancances, podem ara apujar les comissions d聮aquesta manera? Qu猫 guanya en qualitat de servei el nostre client, si veu com, per exemple, a la seva oficina cada vegada troba menys personal per atendre聮l i es multiplica el temps que ha de romandre en una cua interminable perqu猫 l聮atenguin? No, senyors de la Direcci贸, d聮aquesta manera no recuperarem els clients 聯tradicionals聰.

Aix铆 que no entenem a qu猫 ve aquesta pujada desorbitant de les comissions. No entenem com, en aquests moments de forta crisi, es poden prendre mesures tan impopulars com aquesta, a no ser que....