Archivado en Comunicats

Una nota desafortunada

Trist paper del nostre Cap de Recursos

Abans d'entrar a contestar la nota que el nostre Cap de Recursos va publicar en Intranet el passat dia 22 de desembre, amb el t√≠tol Sent√®ncia pagues, volem reiterar, novament, la nostra disconformitat amb la sent√®ncia a la qual fa al¬ēlusi√≥, davant la qual presentarem batalla fins al final.

Perquè ens segueix semblant injust que la gran majoria d'aquesta plantilla cobri dues pagues menys.

Perqu√® √©s cert que el Comit√® existent en aquell moment va signar aquest ¬ďpacte¬Ē, per√≤ no √©s menys cert que els tribunals han anat canviant de criteri en casos com el que aqu√≠ tractem, o en temes com el del c√≤mput de les antiguitats, que recentment hem guanyat Comissions Obreres i que √©s d'aplicaci√≥ a una part important de la plantilla. Els criteris del Tribunal Suprem van canviant amb el pas del temps, com veieu.

Pel que fa a la nota del nostre Cap de Recursos, lamentem el to clarament demagògic, amenaçant i tendenciós que se’n desprèn.

Demagògic i amenaçant, ja que el nostre Cap de Recursos, sense embuts ni motius, ens desqualifica i desqualifica uns companys i companyes que, lliurement, van decidir interposar una demanda contra l'empresa. En canvi, a ell sí que podríem desqualificar-lo, amb motiu, per les seves contínues negatives a aplicar la llei i les sentències que ha anat perdent en aquests darrers anys a mans d'aquests que qualifica (desafortunadament, pensem) d’instigadors.

Nosaltres s√≠ que lamentem que les dues sent√®ncies que v√†rem guanyar en el seu moment sobre l'ajut d¬íestudis i llibres als empleats temporals que la sol¬ēlicitessin i que √©s d'aplicaci√≥ obligat√≤ria, el Sr. Cap de Recursos Humans es doni per no assabentat.

Nosaltres s√≠ que lamentem que la sent√®ncia que hem guanyat sobre l'aplicaci√≥ CORRECTA de les antiguitats acabi dilu√Įda per una aplicaci√≥ restrictiva, mentre altres Direccions les estan aplicant al 100%. I de pas, no se'ls ha fet l'aportaci√≥ al Pla de Pensions. Doble greuge, doncs.

Nosaltres sí que lamentem que s'intenti confondre el personal temporal que pregunta si tenen dret a fer vacances, i els contestin que, per ser un contracte de substitució o similar, no hi tenen dret.

Nosaltres sí que lamentem que s'intenti confondre el personal temporal que pregunta si tenen dret a l'ajut d'estudis i se'ls digui que no hi tenen dret per estar contractats de manera temporal.

Nosaltres s√≠ que lamentem que no es respecti l'horari del nostre Conveni, i permeti el seu incompliment (li recordem que un Conveni Col¬ēlectiu t√© rang normatiu).

Nosaltres sí que lamentem que quan guanyem una sentència ens digui que no pensa aplicar-la d'ofici i hàgim de tornar-la a reclamar una vegada i una altra.

Nosaltres s√≠ que lamentem que aquesta Direcci√≥ pressioni els seus empleats, amb despla√ßaments abusius, amb ¬ďpersecucions¬Ē telef√≤niques quan cauen malalts, amb acomiadaments improcedents (i per tant injustos), amb jornades laborals il¬ēlegals (perqu√® estan fora de Conveni), amb negatives a pagar despla√ßaments (que tamb√© es contemplen en el Conveni), ni dietes, ni hores extres (que tamb√© es contemplen en el Conveni), i aix√≠ fins a omplir p√†gines i p√†gines de greuges que s√≠ que pateixen els seus empleats i empleades per la seva intransig√®ncia.

Nosaltres sí que lamentem que en els darrers 25 anys en aquesta empresa (abans de les demandes que a vostè tant li molesten) en aquesta Caixa s’hagin signat no més de 3 o 4 pactes, molt per sota la mitjana de les caixes del nostre entorn, i amb condicions molt per sota que en similars pactes d’altres entitats.

Nosaltres sí que lamentem el to amenaçant i tendenciós de la seva carta, tant envers nosaltres com envers els nostres companys i companyes, als quals tracta vostè poc menys que de babaus, per deixar-se entabanar, segons vostè, per uns instigadors (bonica paraula per a un Cap de Recursos).

Des de la Secció Sindical de CCOO hem solucionat moltes desigualtats existents en aquesta Entitat i algunes injustícies, i si per això el Sr. Cap de Recursos, ens vol anomenar instigadors, per dur a terme la nostra labor, és lliure de fer-ho, però quantes més desqualificacions per la seva banda més honrats ens sentirem, ja que això voldrà dir que estem en la línia adequada. Que no és una altra que defensar els interessos de la plantilla, encara que li pesi a vostè.

I ja que est√† vost√® per la labor de fer complir les lleis, apliqui's l'ung√ľent, i apliqui sense restriccions i sense interpretacions ¬ďsui generis¬Ē, les m√ļltiples sent√®ncies que t√© en contra l'Entitat. Apliqui, per exemple, sense restriccions la Sent√®ncia del Tribunal Suprem quant a la concatenaci√≥ de contractes, per exemple, i no la mutili i deixi fora a tots els empleats i empleades amb contractes temporals de data anterior a l¬í1 de juny de 2004. Si vost√® vol, √©s ben f√†cil d¬íaplicar.

I per acabar, nosaltres s√≠ que jutgem els seus actes, perqu√® d'ells rebem les conseq√ľ√®ncies, i s√≥n nefastes en aquesta Entitat per a la plantilla.

I si cadasc√ļ es qualifica per si mateix, la seva nota ho fa per vost√®.

Que tingui un Bon Any Nou, Sr. Cap de Recursos, i tant de bo puguem gaudir d'un 2009 més just per a tots i totes.

Cordialment,

Secció Sindical de CCOO de Caixa Laietana