Archivado en Comunicats, Salari

Inform脿tic: NO acceptis una responsabilitat sense tenir el coneixement necessari

Quina 茅s la meva funci贸 dins BSIS?

10-02-2009 Des de fa temps estem a l聮espera que la Direcci贸 de BSIS ens doni resposta a alguns aspectes que estem reclamant reiteradament, i que afecten de ple al col路lectiu inform脿tic que desenvolupa la seva tasca professional a BSIS (Grup Banc Sabadell).(PDF:Cat)

Untitled Document

Quina 茅s la meva funci贸 dins BSIS?

Des de fa temps estem a l'espera que la Direcci贸 de BSIS ens doni resposta a alguns aspectes que estem reclamant reiteradament, i que afecten de ple al col路lectiu inform脿tic que desenvolupa la seva tasca professional a BSIS. Entre d'altres q眉estions creiem especialment significatives les seg眉ents:

路 Manca de definici贸 dels llocs de treball i la identificaci贸 de les funcions associades als mateixos.
路 Manca de definici贸 de la formaci贸 necess脿ria per poder desenvolupar cada funci贸.
路 Manca d'una planificaci贸 compatible amb la c脿rrega de treball del dia a dia, per poder realitzar la formaci贸 corresponent per assolir les tasques associades a les diferents funcions.
路 Desconeixement dels objectius personals, detallats i quantificables
路 Desconeixement del variable anual que t茅 assignat cada individu i com es percep. Tamb茅 es desconeix l'impacte dels canvis per la nova metodologia de treball que s'est脿 fent i com afectan a l'obtenci贸 d'aquest variable.
路 Constants variacions en l'estructura de personal a BSIS, sense indicar l'intenci贸 dels mateixos, amb la conseq眉ent sensaci贸 d'angoixa permanent en el conjunt del personal.

脡s preocupant que personal plenament qualificat tingui dificultats per poder continuar tenint una aportaci贸 important en el nou model d'empresa de BSIS. Aix貌 s'hauria evitat si abans s'hagu茅s planificat el seu reciclatge professional.

Des de COMFIA-CCOO hem demanat a la Direcci贸 des que es va iniciar la transici贸 de BULL a IBM que aquests arguments es tinguessin en compte, per貌 creiem que ja no toca pidolar m茅s per uns plantejaments que han de sorgir de l'empresa.

Si els empleats som - com diu el banc- la part diferencial i fonamental per aconseguir els objectius que fixa la Direcci贸, sembla coherent que, per afrontar nous models de treball, es tingui en compte la necessitat de fer compatible el treball diari amb la formaci贸 corresponent. Aix铆 afrontar铆em amb el m脿xim de garanties les noves funcions. Aix貌 no ha estat aix铆 fins al moment.

Tot just ara estem veient uns primers indicis d'una formaci贸 gen猫rica. No obstant, aix貌 茅s clarament insuficient per poder abastar amb garanties les noves tasques que se'ns van assignant.

La fita de tots nosaltres es aconseguir que tothom tingui la formaci贸 necess脿ria per al desenvolupament de la tasca que tingui assignada. No acceptem que es qualifiqui a ning煤 de no indicat per a la realitzaci贸 de la seva funci贸, quan ni aquesta funci贸 s'ha definit de manera clara, ni s'ha procurat que la persona pugui assolir els coneixements per al seu desenvolupament.

Des de COMFIA-CCOO tornarem a instar a la Direcci贸 de BSIS perqu猫 elabori i comuniqui una planificaci贸 coherent i cre茂ble el m茅s aviat possible.

Cal ser clars i exigir que se'ns faciliti la formaci贸 necess脿ria per al desenvolupament de la nostra tasca di脿ria, doncs en cas contrari estem assumint el risc d'茅sser considerats no aptes o, fins i tot, podem inc贸rrer en errors que poden acabar en sancions.

Us recomanem que davant de funcions que teniu assignades per a les quals penseu que us cal una formaci贸 espec铆fica, ho denuncieu al vostre responsable immediat, exigint-ne la formaci贸 que correspongui.
Creiem que no hi ha cap altra manera de poder encarar aquesta nova etapa, amb el m铆nim de crispaci贸 possible i procurant fer-ho amb 猫xit pel b茅 de tots.

Degut a la pol铆tica d'ajust de pressupost que s'est脿 portant a terme al Grup Bancsabadell en general s'han afegit nous punts de conflicte. En destaquem el seg眉ent pel que fa al nostre 脿mbit:

路 Gu脿rdies de processos inform脿tics 24 hores x 365 dies

Aquesta tasca l'han fet fins ara les diferents empreses externes que col路laboren des de fa anys amb nosaltres i que ara sembla ser que el banc en prescindir脿 de manera immediata.

Aquestes empreses tenen pactades unes tarifes per a les seves funcions. A m茅s a m茅s, elles s贸n les que realment tenen el coneixement t猫cnic dels processos. Coneixement necessari per poder intervenir amb efic脿cia i rapidesa davant de situacions d'emerg猫ncia.

Ara es vol internalitzar aquesta tasca i que sigui desenvolupada per personal intern, en alguns 脿mbits de forma immediata i, pel que sembla, sense preocupar-se de si s'est脿 en condicions d'assumir-ho -ja sigui per q眉estions personals o per manca dels coneixements necessaris- i sense concretar si hi haur脿 cap compensaci贸.

D'entrada cal deixar molt clar que el fet de fer gu脿rdies 茅s totalment voluntari, doncs es desenvolupa fora de les hores de treball fixades en el conveni. Per tant, la realitzaci贸 de les gu脿rdies ha d'estar regulada per unes compensacions que cal pactar amb la representaci贸 sindical.

Tamb茅 茅s imprescindible tenir el coneixement de tots els processos per poder intervenir amb seguretat davant de les incid猫ncies. 脡s obvi que els qui estan fent tasques de gesti贸 des de fa anys i s'han recolzat en empreses externes per als temes t猫cnics -com s'indicava des de la Direcci贸-, ara no tenen els coneixements necessaris per fer un canvi de funci贸 d'un dia per l'altre, sense rebre abans la formaci贸 t猫cnica i aplicativa corresponent.

Volem insistir en aquest punt i recomanar a tothom que NO ACCEPTI una responsabilitat sense tenir el coneixement necessari, car una intervenci贸 err貌nia en determinats processos inform脿tics pot acabar en una sanci贸.

Sabadell, febrer de 2009