Archivado en Comunicats

comunicat

les VACANCES, un actiu que no hem de perdre.

Un del temes m茅s delicats i que afecta a tothom molt personalment s贸n els quadrants de vacances. Cal recordar que les vacances s贸n un per铆ode de descans imprescindible, saludable i que repercuteix en la nostra salut i en la qualitat de la nostra feina molt directament.

Per貌 veiem que any rere any aquest concepte no es veu de la mateixa manera als despatxos de comandament, i els problemes amb les vacances per falta d聮un criteri homogene茂tzat i just dintre dels par脿metres del Conveni i l聮Estatut dels treballadors es reprodueixen.

I ara, m茅s que mai, demanen sobreesfor莽, que en temps de crisi (provocada pels gur煤s de les finances i empreses diverses, no pels treballadors) resulta que no nom茅s ajunten dues o m茅s oficines, sin贸 que a m茅s a m茅s ja no contractaran prou treballadors per cobrir les vacances, 茅s a dir, que se聮n contractaran menys.

Les vacances s贸n sagrades i cal que recordem que heu d聮agafar els 25 dies i, sobretot no deixeu de demanar el 聯dia de lliure disposici贸聰 que el Conveni ens atorga, podent-lo demanar en qualsevol moment de l聮any sense haver de comunicar el motiu. Heu de tenir en compte que a la taula negociadora del Conveni va ser dif铆cil aconseguir-lo, i dep猫n de nosaltres mantenir-lo i augmentar-lo en un futur.

Des de  CCOO hem demanat a la Direcci贸 la sensibilitat necess脿ria per assolir una soluci贸 digna i duradora a aquesta situaci贸. Any rere any hem presentat les nostres propostes que, lluny de ser exagerades, es basen en aplicar una mica de seny:

- No agrupar les oficines pels quadrants

- Oficines a partir de tres i quatre treballadors faran el quadrant sols.

- A partir de 5 treballadors, que dos d聮ells puguin marxar al mateix temps de vacances.

- Que els contractats per substitucions vagin a cobrir les vacances a les oficines de 2 treballadors/treballadores.

Davant d聮aquestes propostes, la Direcci贸 no mostra la sensibilitat que tots demanem, com cada any... per貌 no defallirem i hi tornarem, com sempre.

AV脥S: Si en el vostre quadrant de vacances hi ha m茅s de nou persones heu de comunicar-ho al departament de Relacions Laborals per tal d聮esmenar una situaci贸 sense cap ni peus. Tampoc no es poden agrupar dues oficines de 4 empleats/empleades si no tenen gestor d聮empresa. Recorda que per a qualsevol dubte, incid猫ncia o consulta podeu comptar amb nosaltres, com sempre.

2 de febrer del 2009 聳 com. 5/09

Afilia't a  COMFIA-CCOO
compromesos amb tu

"Estar al dia@dia.net t'interessa"
Si vols rebre les noticies del sector gratu茂tament, suscriu-te.