Archivado en Comunicats, Ocupacio

CCOO realitza una concentraci贸 per denunciar els acomiadaments injustificats del Banco Guipuzcoano

COMFIA-CCOO exigeix un canvi d聮actitud al Banco Guipuzcoano i aturi els acomiadaments que nom茅s generan inestabilitat

El dia 4 de febrer uns 60 delegats i afiliats de COMFIA-CCOO van realitzar una concentraci贸, en la porta de l'Oficina Principal de Barcelona del Banc Guipuzconao, per protestar pels 7 acomiadaments efectuats en el mes de gener, 3 d'ells a Barcelona.

El Banco Guipuzcoano ha iniciat una din脿mica d聮acomiadaments de manera inexplicable i injustificada. Ni utilitza el r猫gim disciplinari, ni al路lega cap motiu per l聮acomiadament, 煤nicament de manera unilateral la direcci贸 del banc comunica la rescissi贸 del contracte i lliure el xec de liquidaci贸 d聮un dia per altre sense cap preavis.

D聮una plantilla total de 1.200 treballadors arreu de l聮estat, aquest mes de gener el banc ha executat 7 acomiadaments, 3 d聮ells a Barcelona. El banc es nega a asseure聮s per a explicar l聮abast de les mesures, per貌 les previsions, malauradament, ens indiquen que aquesta xifra de 7 acomiadaments en un mes 茅s nom茅s el comen莽ament.

Aquests acomiadaments indiscriminats, junt a la previsi贸 de no renovacions ja anunciat pel banc, situen un greu problema de reducci贸 de plantilla i en conseq眉猫ncia del servei que pot oferir el banc.

A m茅s a m茅s, la Federaci贸 de Serveis Financers i Administratius de CCOO, COMFIA-CCOO denuncia aquesta situaci贸 ja que el banc, fins a la data, no est脿 mostrant cap voluntat de negociaci贸, mantenint aix铆 una pr脿ctica habitual de l聮empresa. En el Banco Guipuzcoano fa m茅s de 12 anys que no s聮ha aconseguit signar cap acord d聮efic脿cia general per a tota la plantilla.

COMFIA-CCOO Catalunya