Archivado en

"Hi ha dos tipus d'economistes, els que no tenim ni idea, i el que no saben ni aix貌" J.K.Galbraith

Crisi global i impacte previsible en el BSSC

En els 煤ltims temps, en realitat fa m茅s de dos anys, assistim a un bombardeig d'informaci贸 sobre els problemes financers de Citi primer i del sector financer globalment despr茅s, que potser per recurrent ens sembla una situaci贸 de dificultat transit貌ria, quan fa temps que ens instal路lem com a grup en una situaci贸 d'inestabilitat desesperant de la qual no l'han pogut rescatar cap dels plans ideats pel 聯Think Tank聰 corporatiu amb les seves brillants mesures, sempre excel路lentment publicitades, i que s贸n ben conegudes pel BSSC.

Si, s贸n m茅s de dos anys, l'Abril de 2007, des de COMFIA CCOO BSSC ja f猫iem refer猫ncia a les dificultats del valor de l'acci贸 de Citigroup, fent-nos eco d'una not铆cia que el 17 de desembre de 2006 va publicar la Vanguardia en el seu suplement 聯Diners聰 sota el t铆tol 聯El pr铆ncep Saudita Al Sortiu pressiona al Citigroup聰 , a resultes d'aquella informaci贸 es van anunciar 47.000 acomiadaments a nivell global (via deslocalitzaci贸, com b茅 sabem). Despr茅s d'aquest anunci, hem viscut alguns altres similars, en una escalada que no sembla que t茅 final, i que estan molt lluny de restablir-hi la salubritat financera del grup o de recuperar una cotitzaci贸 almenys raonable del valor de l'acci贸 de Citi al mercat borsari.

En definitiva tots vivim immersos actualment enmig d'un bombardeig d'informaci贸 amb tints alarmants, i l貌gicament per l'experi猫ncia viscuda tendim a prestar-li credibilitat, i tot ens sembla verosimil.

脡s indiscutible que la situaci贸 actual 茅s molt dif铆cil a nivell global i critica per a Citi en particular, les decisions de restricci贸 de les activitats de cr猫dit, aix铆 com la reavaluaci贸 de les funcions i de les estructures de despeses que segurament estan tenint lloc, per no parlar d'accions de replegament dels negocis 煤nicament justificades per l'estat psicol貌gic del mercat, ens hi poden impactar en el volum d'ocupaci贸, b茅 com reducci贸 parcial o b茅 amb noves migracions de serveis.

Com 茅s ben conegut per tots, donada la situaci贸 que el BSSC va travesear per la migraci贸 de serveis d'Espanya i Portugal del 2007-2008, COMFIA CCOO BSSC i la direcci贸 del BSSC assoliren un acord amb vig猫ncia de dos anys (fins a 31/12/09) sobre les quals formular les mesures d'hipot猫tics retallades d'ocupaci贸, que suposaven una enorme millora respecte als estipulat en el marc legal per a aquest tipus de conflictes, tan presents en els nostres dies en els mitjans de comunicaci贸.

El par脿metre es formulava de la seg眉ent manera:

Indemnitzaci贸 = [(Salari Fix + (Salari Variable x 2'3)) / 360) x (65 x Antiguitat)]

Aquesta formulaci贸 est脿 plenament vigent i per tant ser脿 la mesura aplicable en cas d'afrontar dificultats d'ocupaci贸 en qualsevol de les nostres unitats i en qualsevol nivell o categoria professional.

Al seu moment la informaci贸 sobre aquest acord va tenir una 脿mplia difusi贸 entre els empleats del centre, cas de necessitar-hi algun detall addicional, recorda que el contingut 铆ntegre de la comunicaci贸 pots localitzar-ho en https://www.ccoo-servicios.es/citioperaciones/html/9195.html

Estarem atents a les not铆cies que ens ofereixin les pr貌ximes setmanes, cas de rebre informaci贸 en sentit d'all貌 esmentat anteriorment aquesta ser脿 compartida de manera directa i immediata amb les persones o equips als quals poguessin afectar-hi,  reproduint el procediment que en els mesos precedents vam haver de treballar en relaci贸 amb la marxa dels serveis d'Espanya, Portugal o Diners.

No podem deixar d'animar a tots els companys/es que encara no estan afiliats/des a COMFIA CCOO BSSC a fer-ho, doncs estar organitzats es l'煤nica manera d'afrontar amb m茅s garanties i amb menys costos les dificultats.