Archivado en Comunicats, Ocupacio

Degoteig continuat d’acomiadaments que s’està portant a terme en aquesta empresa

Acomiadaments a Banc Sabadell

19-01-2009 Exigim a la Comissi√≥ Executiva de Banc Sabadell, que abandoni aquestes pr√†ctiques inacceptables i gestioni aquesta empresa amb projectes de futur, d'√®xit i continu√Įtat, responsables, respectant els treballadors i, per tant, la societat. PDF:Cat)

Untitled Document

Acomiadaments a Banc Sabadell

Des de COMFIA-CCOO manifestem un rebuig total davant el degoteig continuat d'acomiadaments que s'est√† portant a terme en aquesta empresa: a Alacant, a Ast√ļries, a Girona, a M√†laga, a Tarragona i a Granada. Els motius que argumenta el banc s√≥n: baixa productivitat, actitud inadequada, endarre-riments a l'hora d'entrada en el lloc de treball, errors administratius¬Ö cap argument que justifiqui l'aplicaci√≥ de la m√†xima sanci√≥: l'acomiadament.

L'actual crisi econ√≤mica, els responsables de la qual s√≥n en gran mesura les entitats financeres i, conseq√ľentment, els seus m√†xims gestors, no pot ser, a m√©s a m√©s, utilitzada per castigar els treballadors, v√≠ctimes principals de la crisi i que, evidentment, no compten amb els contractes blindats dels alts directius. Aquests contractes els asseguren el seu futur, facin el que facin. No √©s tolerable que utilitzin l'excusa de la crisi per endurir les pol√≠tiques disciplin√†ries, enviant cartes d'acomiadament per qualsevol motiu.

Tampoc √©s acceptable que la crisi conjuntural sigui el seu argument per fer m√©s prec√†ria l'ocupaci√≥, extingint contractes directes i tornant a contractar els mateixos treballadors a trav√©s d'una ETT. O creant empreses com BSIS amb salaris inferiors als nostres i fer servir aquests treballadors per fer tasques banc√†ries, aix√≤ s'assembla molt a una cessi√≥ il¬∑legal de treballadors. O vendre filials, amb els seus empleats inclosos en la venda, per reduir els costos i millorar els resultats. O establir models de retribuci√≥ que en lloc d'incentivar, serveixin per fustigar, com passa amb el Pla ACTIVA. En un primer moment aquest Pla es crea per general perfils comercials, per√≤ des d'algunes direccions territorials es comunica a la plantilla que si no aconsegueixen els punts de franqu√≠cia del Pla ACTIVA seran enviats a la UNITAT D'APLICACI√ď INTERNA que t√© un ress√≤ a l'avantsala de l'extinci√≥. De fet a Gal√≠cia anomenen aquesta unitat "el pou". Tot aix√≤ √©s el que es fa a Banc Sabadell.

Hi ha un consens social pel que fa a una de les causes de l'actual recaiguda econòmica: la crisi de valors i l'omissió de normes de conducta en el bon govern de les empreses per part dels seus més alts dirigents. Amb pràctiques de culte al diner, especulatives, heterodoxes i, socialment parlant, molt poc responsables. En canvi, és més correcte, sensat i desitjable que entre tots siguem capaços de crear empreses competents, organitzacions líders basades en les persones i ben assentades en el seu sector. Empreses amb vocació de futur, sostenibles i socialment responsables.

No és admissible que l'Estat -és a dir, tots els ciutadans- desenvolupi polítiques que intenten donar estabilitat a la nostra societat, generar ocupació i confiança, amb mesures que inclouen també ajudes a les empreses financeres, i que aquestes, en canvi, apliquin polítiques que generen inseguretat, deteriorament i exclusió social. Això és el que provoca Banc Sabadell amb els acomiadaments, el fustigament i la precarietat dels llocs de treball.

Des de la secci√≥ sindical de COMFIA-CCOO exigim a la Comissi√≥ Executiva de Banc Sabadell, que abandoni aquestes pr√†ctiques inacceptables i gestioni aquesta empresa amb projectes de futur, d'√®xit i continu√Įtat, responsables, respectant els treballadors i, per tant, la societat. Nosaltres defensem "la sostenibilitat de tots", no pas "l'enriquiment d'uns quants".

Gener de 2009