Archivado en Comunicats

Caixa Sabadell - Comunicats

Estalviem costos

Des de la secci贸 sindical de CCOO volem donar algunes idees que poden reportar-nos beneficis immediats sense costos d聮implantaci贸:

La setmana passada denunci脿vem el fet que les mesures d聮estalvi de costos que s聮estan emprenent vagin encaminades massa sovint a la reducci贸 de plantilla. En aquest sentit ja hem fet diferents comunicats, a m茅s de manifestar-li personalment i per escrit al Director de Recursos Humans. Concretament el passat 15 d聮octubre se li va fer arribar una carta (podeu llegir-la a l聮annex) en la que es criticaven:

La reducci贸 constant de la plantilla de xarxa, 聰puntal de venda i de servei al client聰.

Les baixes de maternitat i d聮IT sense substituir, especialment a serveis centrals.

La planificaci贸 de vacances entre dos o m茅s oficines.

La perllongaci贸 de jornada sense compensacions.

La proliferaci贸 d聮oficines de 2 empleats i fins i tot d聮1 sol (ja en tenim 6).

El nou model de Director compartit entre dues oficines.

Creiem que l'efici猫ncia en la gesti贸 dels recursos humans no passa per aquest tipus d'accions que precaritzen les condicions de treball de la plantilla i ens posicionen com una Caixa 聯cutre聰 davant el nostre mercat. Considerem que aquesta situaci贸 茅s insostenible i que va en detriment del funcionament i de la productivitat de la pr貌pia entitat.

L聮organigrama cada cop 茅s m茅s feixuc i sobredimensionat: dels 397 empleats de SSCC, 113 tenen o han tingut c脿rrecs de responsabilitat. Es creen departaments amb funcions poc clares o que se solapen amb les d聮altres unitats que estan resultant una c脿rrega pel compte de resultats.

Cal una reorganitzaci贸 coherent de les zones, amb un menor nombre, i donant m茅s protagonisme a les oficines.

Optimitzar els procediments de control: des de desembre fins ara hi ha 25 empleats m茅s a SSCC dedicats a procediments de control G.A.I., Seguiment del Risc Cr猫dit, Banca Promotors, etc. S聮estan duplicant, triplicant, quadruplicant feines. No entenem com la Direcci贸 parla cont铆nuament d聮efici猫ncia i despr茅s es permeten sistemes totalment inefica莽os.

Estabilitzar les plantilles dels centres: 48 empleats no han superat el per铆ode de prova, b脿sicament a oficines. Sorprenentment la majoria tenien informes favorables dels seus centres de treball. La Direcci贸 ens diu que no es tracta d聮una reducci贸 de plantilla sin贸 que no compleixen el perfil comercial que demana CS (lamentablement tampoc saben explicar-nos quin 茅s el perfil que volen). Se聮ns ha dit que haurem de comen莽ar un nou proc茅s de selecci贸, amb els costos que aix貌 comporta: proc茅s de selecci贸, setmanes de formaci贸 i mesos de baix rendiment. Prou de rotacions incoherents!

Deixar de moure f铆sicament departaments de SSCC. Cada moviment genera un cost, a part de les cont铆nues reformes dels locals, moltes vegades innecess脿ries ja que al poc temps es tornen a desfer.

No pagar places d聮aparcament externes per a directius de SSCC.

Racionalitzar el nombre de valises que arriben cada dia a SSCC agrupant, per exemple, totes les unitats que estan en una mateixa planta.

Eliminar els m貌bils d聮empresa i de pas millorarem la conciliaci贸 de la vida personal-laboral.

Unificar els horaris de treball per reduir les despeses generals (enllumenat, aire condicionat).

El Director General del Deutsche Bank ha renunciat a tot el seu 聯bonus聰. L聮equip Directiu de CS podria fer el mateix (generositat).

No voldr铆em acomiadar-nos sense fer esment a una frase que hauria de regir en les relacions entre els diferents col路lectius d聮empleats: 聯Un tracte basat en la confian莽a, respectu贸s i amb una comunicaci贸 flu茂da聰. D聮aquesta manera, els empleats tamb茅 podrien traslladar aquesta confian莽a a la clientela, tal i com ens demana el nostre Director General, reflexi贸 que compartim totalment.

Continuar脿...