Archivado en Convenis Col·lectius

Anys 2008-2011 (Publicat al DOGC 20-02-09)

Conveni Col·lectiu d'Oficines i Despatxos Catalunya 2008-2011

Apunts sobre el nou Conveni d’Oficines i Despatxos de Catalunya

Ha valgut la pena esperar gairebé un any de negociacions, ja que hem assolit un conveni força millorat respecte a l’anterior, acostant-nos molt a la principal reivindicació que ens marcàvem a CCOO: cap salari per sota de 1.000 euros.

Desapareix també l’antic sistema de classificació professional i tenim importants millores en l’apartat de permisos, tot plegat fruit del bon treball de la comissió negociadora, i de la participació de molts delegats/des i afiliats/des sense el suport dels quals no hagués estat possible cap millora.

Mitjana d’increments salarials de més del 6%

Per comen√ßar, hem de tenir en compte que la durada del conveni ser√† de 4 anys, √©s a dir, fins al 2011. Tenint en compte que iniciem una nova taula salarial per al 2008, amb una mitjana d¬íincrements de m√©s del 6%, al final de la vig√®ncia del conveni ens haurem acostat molt al objectiu de que ning√ļ estigui per sota dels 1.000 euros. Per tant, el primer que s¬íha de fer √©s comparar la taula salarial pel 2008 amb les n√≤mines de tot l¬íany, ja que en cas de trobar-se cobrant la taula salarial i prou, la quantitat d¬íendarreriments a rebre pot ser molt important. Per al 2009 i 2010 mantindrem el poder, i afegim un 0¬í25% m√©s per al 2011. Hi ha una pujada tamb√© del percentatge del plus nocturn al 50% del valor de la hora ordin√†ria, i introdu√Įm un nou plus festiu, destacant especialment els festius anomenats especials (25 de desembre, 1 i 6 de gener).

Nova classificació professional

Passem a substituir l¬íanterior sistema, obsolet i que no reflectia la realitat del sector, de categories professionals, per un altre amb grups i nivells. √Čs, per tant, molt important que tothom consulti la taula d¬íequival√®ncies que hi ha al conveni per tal de comprovar quin grup i nivell li correspon. Hem creat una comissi√≥ de treball formada per representants de CCOO, d¬íUGT, i de les patronals signants, que, durant la vig√®ncia del conveni, treballi per tal d¬íinterpretar qualsevol problema que pugui sorgir sobre la implantaci√≥ d¬íaquest nou sistema.

Hores de permís per visita mèdica

Donem resposta tamb√© a una de les principals preocupacions que molts ens heu adre√ßat: la possibilitat de tenir hores de perm√≠s per visita m√®dica, que hem xifrat per comen√ßar en 12 hores anuals. Cal dir que aquest perm√≠s tamb√© √©s extensiu a l¬íacompanyament de pares o fills. √Čs important especificar que aquest perm√≠s t√© un car√†cter de m√≠nims, √©s a dir, es pot gaudir de m√©s hores sense limitaci√≥ si dintre de cada centre de treball es pacta entre representants dels treballadors i empresa.

Les millores de la Llei d’Igualtat

Hem recollit totes les millores aparegudes a la Llei d¬íIgualtat per tal que tothom pugi identificar r√†pidament quins son els seus drets i no deixar-ho a la discussi√≥ o negociaci√≥ entre les parts. A m√©s, introdu√Įm la possibilitat d¬íacumulaci√≥ del perm√≠s de lact√†ncia en 14 dies laborables, com a dret innegociable, i un perm√≠s sense sou per un m√†xim d¬íun mes l¬íany, tampoc negociable.

√Čs important destacar, aix√≠ mateix, la introducci√≥ del Tribunal Laboral de Catalunya, no com a ens mediador si no com a possibilitat real de soluci√≥ arbitral en cas de desacords en mat√®ria de jornada laboral i vacances.

Ciberdrets sindicals

Tamb√© introdu√Įm la regulaci√≥ de la utilitzaci√≥ dels mitjans telem√†tics dintre l¬íempresa, aix√≠ com la utilitzaci√≥ del correu electr√≤nic per a les activitats sindicals, dret que ja no se¬íns pot discutir de cap manera.

4’5 dies d’excés de jornada per al 2009

Per finalitzar, aprofitem l¬íavinentesa per tal de reiterar el de cada any, molta cura amb l¬íexc√©s de jornada: en jornada completa, descomptant vacances, festius, dissabtes i diumenges, aquest any surten 4¬í5 dies (36 hores) d¬íexc√©s de jornada si no es compensa de cap altra manera. que aquest any, com a conseq√ľ√®ncia de la negociaci√≥ del Conveni, continuem tenint 23 dies laborables de vacances, que aquest dia de m√©s que es va aconseguir no √©s intercanviable per hores de descans, i que totes les empreses estan obligades a facilitar el calendari laboral perqu√® no passi el de sempre: que arriba final d¬íany i no sabem si devem hores o ens en deuen.

¬ďS√≥n els teus drets, fes-los valer!¬Ē

Us demanem que, donada la transcendència de tots aquests conceptes, tingueu especial cura en l’aplicació de les vostres condicions de treball i que, per qualsevol dubte, poseu-vos en contacte amb nosaltres als telèfons de la Federació. Novament reiterem que seguim comptant amb la participació de delegats/des i afiliats/des amb l’objectiu de continuar millorant las condicions de treball.

Afegim una taula comparativa amb els salaris a 31.12.2007, la taula salarial del 2008, l’equivalència de les categories amb els seus grups i nivells corresponents, i el percentatge d’augment que hi ha hagut, categoria per categoria i grup a grup.

Barcelona, desembre de 2008

La teva millor garantia: afiliar-te!