Archivado en Comunicats

comunicat

SENT√ąNCIA de RECONEIXEMENT d'ANTIGUITAT

S'acorda a diverses CAIXES l'aplicaci√≥ de la SENT√ąNCIA de RECONEIXEMENT d'ANTIGUITAT obtinguda per COMFIA-CCOO.

Caixanova √©s, ara com ara, l'√ļltima entitat que accepta recon√®ixer la perman√®ncia a efectes de promoci√≥ dels serveis prestats a l'entitat amb contractes temporals.

Són ja diverses les Caixes que s'han avingut al reconeixement de l'antiguitat generada per la prestació de serveis mitjançant contractes temporals. Als acords d'aplicació a Caixa Sabadell, Caixa Manresa i Caja Jaén s'afegix ara el de Caixanova.

El proppassat 3 de desembre es va celebrar l'acte de conciliaci√≥ entre Caixanova i els sindicats CCOO, UGT i CIG, sobre el reconeixement, a efectes de promoci√≥, dels serveis prestats amb anterioritat a la contractaci√≥ indefinida, sota qualsevol modalitat de contractaci√≥ temporal. L'entitat va acceptar el reconeixement d'aquests per√≠odes a tots els treballadors enquadrats en els nivells retributius que el Conveni Col¬ēlectiu ha previst la promoci√≥ per experi√®ncia.

Tot aquest proc√©s es va iniciar pel conflicte col¬ēlectiu presentat per COMFIA-CCOO contra Caixa Laietana, obtenint un primer pronunciament favorable de l'Audi√®ncia Nacional (5 de Febrer de 2007), posteriorment ratificat pel Tribunal Suprem (19 de desembre de 2007), a la tesi plantejada pel nostre sindicat que, amb independ√®ncia de la modalitat de contracte, tot el temps treballat per a l'empresa √©s computable com temps de perman√®ncia. Per aix√≤ s'han d'afegir tots els per√≠odes no computats de contractes temporals al reconeixement de l'antiguitat; la qual cosa a la pr√†ctica suposa, per als treballadors i treballadores afectats, que s'escur√ßa el per√≠ode necessari per a arribar a un nou Nivell o per a reportar un nou trienni, si √©s el cas.

COMFIA-CCOO ens sentim satisfets per haver contribu√Įt durant molts anys a la promoci√≥ d'aquesta doctrina del Tribunal Suprem, en obtenir sent√®ncies favorables a conflictes plantejats per aquest sindicat en diverses ocasions -des dels anys noranta- enfront de Caixa de Pensions, Caixa Catalunya, Caja General de Granada, Bancaixa i tamb√© Caixa Laietana; aix√≠ com davant el Tribunal Constitucional, enfront de Caja Insular de Can√†ries l'any 2004.

Ara culminem el treball de tots aquests anys donant un pas més en l'eliminació de les diferències entre treballadors per raó de la modalitat del seu contracte.

Instem doncs a les Direccions de les Caixes que encara no ho han fet perquè regularitzin la situació de tots aquells treballadors i treballadores afectats, reconeixent nous nivells o triennis i modificant dates de venciments futurs, no només perquè això és legal sinó, sobretot, perquè és just.

17 de desembre de 2008 ¬Ė com. 54/08

Afilia't a  COMFIA-CCOO
compromesos amb tu

"Estar al dia@dia.net t'interessa"
Si vols rebre les noticies del sector gratu√Įtament, suscriu-te.