Archivado en Comunicats, Ocupacio

Podria tractar-se d聮un expedient de regulaci贸 encobert

La m煤tua Egarsat acomiada una vintena de treballadors i en podria acomiadar m茅s les properes setmanes

La m煤tua es nega a facilitar dades concretes als representants sindicals.

Egarsat, la m煤tua d麓accidents laborals i malalties professionals de la seguretat social n潞 276, que va n茅ixer l麓any 2007 amb el proc茅s de fusi贸 de M煤tua Egara i SAT M煤tua, est脿 contribuint activament a engreixar les xifres d聮atur.

Segons dades recollides per CCOO en els darrers mesos, Egarsat ha acomiadat al voltant d聮una vintena de treballadors i treballadores en diferents centres de treball, i encara lo pitjor est脿 per arribar: segons diferents fonts consultades, la direcci贸 de la M煤tua podria estar preparant una nova remesa d聮acomiadaments en les pr貌ximes setmanes.

Per contra d聮aquesta onada d聮acomiadaments, Egarsat finalitza l聮any 2007 amb uns beneficis al voltant dels 42 milions d聮euros, dels que m茅s de 20 milions s聮han retornat als comptes p煤blics.

Segons la direcci贸 d聮Egarsat, que es neguen a facilitar dades concretes als representants sindicals dels treballadors, el Ministeri de Treball no sols est脿 al corrent d聮aquesta 聯reestructuraci贸聰, sin贸 que manifesten comptar amb el seu consentiment.

Per una altra banda el Ministeri ha donat el seu vist i plau a la incorporaci贸 d聮Egasat a Suma Intermutual. Desconeixem si Suma est脿 assabentada de la situaci贸 generada a Egarsat i el efecte que aix貌 pot tenir a les altres m煤tues que formen part del grup (UMIVALE, MAZ, M煤tua de Navarra i M煤tua Monta帽esa).

COMFIA-CCOO rebutja aquests acomiadaments ja que els considera totalment injustificats i exigeix a la direcci贸 d聮Egarsat que els aturi immediatament. De continuar aquesta pol铆tica de destrucci贸 de llocs de treball, COMFIA-CCOO donar脿 coneixement a l聮Autoritat Laboral amb la fi de determinar si es tracta d聮un expedient de regulaci贸 encobert, a la vegada iniciar脿 un proc茅s de mobilitzaci贸 dels treballadors i treballadores de la M煤tua.

COMFIA-CCOO Catalunya