Archivado en Comunicats, Ocupacio

Venda del grup assegurador de Banc Sabadell a Zurich

Negociacions a la direcci贸 d聮assegurances

23-10-2008 Valorem positivament la voluntat del banc de garantir el reingr茅s als 113 empleats de Banca d聮Assegurances. No obstant aix貌, li hem comunicat que l聮acord hauria de considerar  el dret contractual de reingr茅s que ostenten 48 dels 113 empleats.(PDF: Cat)

Ahir ens vam reunir per segona vegada amb Banc Sabadell per abordar les situacions possibles de canvi laboral que la venda del 50% de les filials i la gesti贸 a Zurich pugui provocar.

Els representants dels treballadors hem manifestat al banc les diferents inquietuds que els empleats ens han fet arribar sobre la proposta que havia fet Banc Sabadell per garantir el retorn a la totalitat de la plantilla en els seg眉ents terminis:

- Un per铆ode inicial de vuit mesos, comptant des de la signatura de l聮acord, en el qual els empleats de les filials romandrien en les mateixes amb la finalitat de garantir l聮estabilitat de les filials.

- Un per铆ode de dos mesos a comptar des de la finalitzaci贸 de l聮anterior, en els quals els empleats podien, de forma volunt脿ria, sol路licitar el retorn.

- Un per铆ode m脿xim de divuit mesos comptats des de la finalitzaci贸 de l聮anterior, per canalitzar les sol路licituds de retorn en funci贸 de la disponibilitat de llocs de treball a Serveis Centrals o en la xarxa d聮oficines on hi hagu茅s disponibilitat. A aquests efectes, s聮aplicar脿 el criteri del Conveni Col路lectiu de Banca (article 30).

Abocats en aquesta realitat laboral provocada per la venda, que no ten铆em potestat per impedir i que no ens van consultar, hem de dir que valorem positivament la voluntat del banc de garantir el reingr茅s als 113 empleats de Banca d聮Assegurances. No obstant aix貌, li hem comunicat que l聮acord hauria de considerar  el dret contractual de reingr茅s que ostenten 48 dels 113 empleats.

Conseq眉entment hem presentat una proposta alternativa als terminis presentats per l聮empresa, que 茅s la seg眉ent:

路         Per als 48 empleats amb cl脿usula de reingr茅s.

1) - Un mes, a comptar des de la signatura de l聮acord, perqu猫 puguin sol路licitar el retorn.

- A partir de l聮acabament d聮aquest per铆ode, nou mesos en els quals els treballadors romandran en les filials.

- Un per铆ode de dos mesos a comptar des de la finalitzaci贸 de l聮煤ltim termini, per a la reincorporaci贸 d聮aquests treballadors.

2) - Vuit mesos des de la signatura de l聮acord, en els quals els empleats romandrien en les filials.

- Dos mesos a partir de la finalitzaci贸 de l聮anterior per铆ode, per a sol路licitar el retorn a Banc Sabadell o Grup Banc Sabadell.

- Sis mesos comptats des de la finalitzaci贸 del per铆ode anterior, per a la reincorporaci贸 d聮aquests treballadors.

路         Per als 65 empleats sense cl脿usula de retorn s聮aplicarien els terminis proposats per l聮empresa.

El tres de novembre tindrem una altra reuni贸 amb l聮empresa, en la qual se聮ns comunicar脿 si la proposta nostra ha estat acceptada.

Continuarem informant.

Sant Cugat del Vall猫s, 23 d聮octubre de 2008