Archivado en Comunicats, beneficis socials

comunicat

Permisos retribu茂ts: maternitat i paternitat.

S贸n moltes i cada vegada m茅s sovintejades les consultes que ens feu sobre els drets que la Llei de Conciliaci贸 i les seves diverses millores, el Conveni i l聮Estatut dels Treballadors, ens concedeixen, molt especialment aquells al voltant de la maternitat/paternitat.

Per aix貌 hem decidit elaborar aquest full informatiu, amb un quadre on teniu recollits els permisos retribu茂ts millorats al Conveni i els permisos de Maternitat i Paternitat.

Cal recordar que els permisos per maternitat s贸n un dret del pare tamb茅, amb la reserva de sis setmanes que la Llei obliga que les faci la mare.

A aquest quadre hi podr铆em afegir les exced猫ncies i reduccions de jornada. Per貌 aix貌 ja ser脿 un altre cap铆tol.

Dies
 Permisos Retribu茂ts
Naixement, adopci贸 o acollida d'un fill 3 d./habils+2xdespl.
Defunci贸, accident, malaltia greu i hosp. fins 1er grau x afinitat i consanguinitat 3 d./habils+2xdespl.
Defunci贸, accident, malaltia greu i hosp. fins 2on grau consanguinitat i afinitat 2 d./habils+2xdespl.
Trasllat del domicili habitual 1 d./natural
Matrimoni 15 d./naturals
Nadons prematurs o que requereixen hospitalitzaci贸 a continuaci贸 del part. 1h de la jornada
Possibilitat de perm铆s extraordinari Art. 38.2 del CC 10 dies m脿xim x any

Maternitat
 Perm铆s de maternitat  16 setmanes
 Part m煤ltiple s'amplia en 2 setmanes per cada fill/a a partir del segon  2 set +  per fill
 Part amb fill discapacitat  2 set +
 Quan les vacances anuals coincideixin amb la incapacitat temporal pel embar脿s, part o lact脿ncia o el perm铆s de 16 setmanes per maternitat, podran gaudir-se en una data diferent a la incapacitat temporal, encara que hagi finalitzar l'any natural el que li correspongui: Art. 38.3 ET
 Alletament: dues mitges hores di脿ries, o mitja hora al principi o al final de la jornada, bescanviables per 10 dies naturals al final del perm铆s de maternitat + 5 dies h脿bils dintre del 1r. any del nad贸. Art. 38.1.g Conveni  10 dies nat. + 5 dies h脿bils

Paternitat
 Perm铆s de Paternitat  13 dies

Evidentment tot aix貌 茅s millorable mitjan莽ant pacte de Conciliaci贸 a la nostra entitat, la qual cosa ser脿 un dels elements que haur脿 d聮incloure un futur Pla d聮Igualtat, que necess脿riament hem d聮acordar la Direcci贸 i els representants dels treballadors de la Caixa abans d聮acabar l聮any 2008, com a tota empresa amb m茅s de 250 treballadors i treballadores.

Per aquells afiliats i afiliades que ho necessiteu tenim a la vostra disposici贸 cartes/model per a demanar exced猫ncies, reincorporacions, permisos d聮alletament, reducci贸 de jornada, etc.

29 de setembre del 2008 聳 com. 41/08

Afilia't a  COMFIA-CCOO
compromesos amb tu

"Estar al dia@dia.net t'interessa"
Si vols rebre les noticies del sector gratu茂tament, suscriu-te.