Archivado en

polo traballo decente e contra a directiva europea das 65 horas

M谩is de 15 mil persoas acoden ao chamamento de CCOO e UGT

M谩is de 15 mil persoas chegadas de toda Galicia participaron na manifestaci贸n convocada por UGT-Galicia e o Sindicato Nacional de CCOO. A mobilizaci贸n, que arrincou 谩s 20 horas en Vigo do cruzamento da V铆a Norte con Urz谩iz e rematou na r煤a de Montero R铆os, foi o acto central da Xornada Mundial polo Traballo Decente, na que ademais de reclamar un traballo con dereitos para toda a clase traballadora, tam茅n se protestou contra a directiva europea das 65 horas.

Esta Xornada 茅 unha mobilizaci贸n de alcance internacional convocada pola Confederaci贸n Sindical Internacional (CSI) e todas as s煤as organizaci贸ns asociadas que, no caso de Europa, se concentran na Confederaci贸n Europea de Sindicatos (CES), da cal fan parte CCOO e UGT.

Segundo os secretarios xerais de UGT e CCOO de Galicia, Jos茅 Antonio G贸mez e Xan Mar铆a Castro, a de hoxe foi 芦unha data hist贸rica禄, xa que a Xornada Mundial polo Traballo Decente 茅 芦a primeira mobilizaci贸n global, o primeiro acto coordinado internacionalmente e co obxectivo principal de reclamar unhas condici贸ns de traballo dignas para os traballadores e traballadoras de todo o mundo禄.

Obxectivos do Milenio

Ademais do traballo decente, a convocatoria internacional da Xornada tam茅n pediu o cumprimento dos Obxectivos do Milenio das Naci贸ns Unidas, que para a ONU deben estar cumpridos como moi tarde en 2015. Tr谩tase de erradicar a pobreza extrema e a fame, lograr o ensino primario universal, promover a igualdade de x茅neros, reducir a mortaldade infantil, mellorar a sa煤de materna, combater as enfermidades end茅micas 聴como a sida ou o paludismo聴, garantir a sustentabilidade do medio natural e fomentar unha asociaci贸n mundial para o desenvolvemento.

Directiva europea

脕 parte das reivindicaci贸ns xen茅ricas para todo o mundo, a Xornada Mundial polo Traballo Decente en Europa, como no caso de Galicia, acompa帽ouse tam茅n doutra esixencia: a loita contra a directiva europea de tempo de traballo, que permite unha semana laboral m谩xima de 65 horas. Para os dirixentes de CC OO e de UGT de Galicia tr谩tase dunha 芦profunda regresi贸n das conquistas sociais que historicamente lograron as traballadoras e traballadores organizados en sindicatos禄.

Jos茅 Antonio G贸mez e Xan Mar铆a Castro tam茅n consideran que a dita directiva atenta contra a negociaci贸n colectiva, xa que propugna a individualizaci贸n das condici贸ns de traballo. Na s煤a opini贸n, isto 芦s贸 favorecer谩 a competencia desleal禄 e 芦acabar谩 por xerar d煤mping no proceso de construci贸n europea禄.