Archivado en Comunicats

Comunicat Caixa Tarragona

DAVANT DE LA TEMPESTA, CALMA

En els darrers dies estan apareixent als mitjans de comunicaci贸 un reguitzell de not铆cies relacionades amb el sector financer que, en alguns casos i per al lector poc avesat, poden resultar si m茅s no confuses.

El que passa 茅s que barregen conceptes de vegades molt t猫cnics, diferents indrets geogr脿fics de realitats socioecon貌miques molt diferents, i tot plegat pot contribuir a donar la imatge que estem tots al mateix sac, cosa que malgrat el m贸n globalitzat en qu猫 vivim no 茅s del tot certa.

Anem a pams, com ja d猫iem en una circular anterior, a Europa i concretament a Espanya, els controls per part de les administracions encarregades del sector financer 聳Banc d聮Espanya, Generalitat, etc.聳 s贸n molt m茅s estrictes que en els pa茂sos anglosaxons, per tant la situaci贸 real de les diferents entitats que componen el sector financer espanyol 茅s coneguda perfectament per aquests a trav茅s de les diferents inspeccions que realitzen de manera sistem脿tica i peri貌dica.

Davant d聮aquesta situaci贸 hem d聮adoptar tots plegats un comportament ser猫 i allunyat de maximalismes demag貌gics que no ens duen a cap altra cosa que a tirar-nos pedres al nostre terrat i que contribueixen a augmentar la confusi贸 tant a dins com a fora de la nostra entitat.

En aquest pa铆s, les coses no es fan com als EUA. Les entitats amb problemes s贸n absorbides per altres per tal de garantir els dip貌sits dels clients i els llocs de treball.

Des de COMFIA-CCOO, estem fent un seguiment exhaustiu de la marxa de les diferents caixes per tal d聮estar informats en tot moment de les circumst脿ncies per les que travessen i estar preparats per afrontar qualsevol eventualitat, i demanar, si s聮escau, responsabilitats a qui les tingui.

En qualsevol cas, 茅s la Direcci贸 qui t茅 l聮obligaci贸 de donar-nos els arguments per tal de rebatre aquestes informacions davant l聮opini贸 p煤blica, si s聮escau.

Entenem que ara 茅s el moment de la calma, d聮estar atents, per貌 tranquils, i d聮enfortir el nostre sindicat, perqu猫 quan calgui siguem m茅s forts per negociar.

Nom茅s un sindicat com CCOO pot oferir-te la garantia d聮estar present a tot el sector i per tant afrontar un proc茅s de negociaci贸 amb les m脿ximes garanties.

Tarragona,17 de setembre de 2008

Veure en PDF