Archivado en Comunicats, Previsio Social

comunicat

El Tribunal Suprem declara l'atracament risc laboral

L'alt tribunal confirma √≠ntegrament la sent√®ncia de l'Audi√®ncia Nacional de 12 de mar√ß de 2007, desestimant cadascuna de les al¬ēlegacions presentades per la patronal de Caixes d'Estalvis en el recurs de cassaci√≥ que va interposar contra aquesta sent√®ncia en la qual ja llavors se'ns donava la ra√≥.

El Tribunal Suprem declara que ¬ďl'atracament a una entitat banc√†ria t√© car√†cter de risc laboral¬Ē, ja que suposa la possibilitat que un treballador pateixi un determinat dany derivat del treball, tot constituint el dany les malalties, patologies o lesions sofertes en ocasi√≥ del treball¬Ē. Amb aix√≤ ve a confirmar de nou les pretensions de COMFIA-CCOO i CSICA defensades en la nostra demanda, estimant els nostres arguments i obligant a les 35 Caixes d'Estalvis adscrites al Servei de Prevenci√≥ Mancomunat a considerar l¬íatracament com un risc laboral, amb totes les conseq√ľ√®ncies que aquest fet comporta.

Aquesta sentència imposa l'obligació de revisar les avaluacions de riscos laborals efectuades en les Entitats, tenint en compte la possibilitat que els treballadors i treballadores pateixin actes violents. Així mateix, han d’incloure’s en el Pla de Prevenció les possibles mesures preventives o correctores que hagin d'aplicar-se per a una protecció eficaç de la seva salut i integritat. A més, han de contemplar l'atracament entre les situacions del Pla d'Emergència, i impartir una formació eficaç als treballadors referents al risc. De la mateixa manera, declara el dret dels representants dels treballadors a ser informats i consultats en tot allò relatiu a aquests temes.

Esperem que totes les empreses financeres, no només les Caixes d'Estalvis obligades per aquesta sentència, millorin les mesures anti-violència, i eradiquin les pràctiques de qui sostenien que, protegint els diners en caixes fortes hi ha protecció suficient per a les persones davant de la violència.

La Sent√®ncia, que recull la necessitat d'avaluar les possibles seq√ľeles ps√≠quiques o por a l'atracament dels treballadors, √©s aplicable, segons COMFIA-CCOO, a les situacions de viol√®ncia en altres sectors com comer√ßos, gasolineres, joieries, vigilants jurats, etc, la qual cosa suposa un precedent molt important en l'aplicaci√≥ pr√†ctica del Dret Preventiu Laboral a Espanya.

Per tot això, no podem sinó valorar molt positivament aquesta sentència que suposa un avançament important en la protecció i defensa dels drets dels treballadors i treballadores.

18 setembre 2008 - com. 39/08

Afilia't a  COMFIA-CCOO
compromesos amb tu

"Estar al dia@dia.net t'interessa"
Si vols rebre les noticies del sector gratu√Įtament, suscriu-te.