Archivado en Comunicats

comunicat

Resposta al comunicat del SECP

√Čs sorprenent com alguns insisteixen en quedar en evid√®ncia. Aquesta gent del SECP mai no havien caigut tan baix, com per donar aixopluc i altaveu a un personatge de la categoria del qui subscriu la nota ¬ďIntent de Linxament Sindical¬Ē, on, sense cap vergonya, ens acusa de vessar en un comunicat del Comit√® de Barcelona mentides aberrants ... i amb aquest comunicat desvetllarem el perqu√® d¬íaquesta reacci√≥.

Li hem demanat a l¬íaut√®ntic protagonista, en Josep Llu√≠s Salvatierra Lorenzo, excompany acomiadat el proppassat dia 20 de juny, que expliqui la seva versi√≥ dels fets, un cop informat del vergony√≥s pamflet subscrit per aquest grup que s¬íautoproclamen ¬ďindependents¬Ē, una independ√®cia ¬ďben entesa¬Ē, √©s a dir que exclou als que manen a la Caixa. De fet van n√©ixer per obra i gr√†cia de la Direcci√≥.

A continuaci√≥ us transcrivim la carta que ens ha fet arribar el protagonista de deb√≤ dels tristos fets ¬Ėmal- explicats, justament aquells que van ser motiu del seu acomiadament.

Els meus excompanys de CCOO m’han demanat que respongui a un comunicat del SECP publicat al tauler d’anuncis d’Intranet de Caixa Penedès, donant veu al cap de la meva exoficina, 439-El Prat de Llobregat, que un cop llegit m’ha deixat perplex, perquè no hi ha cap línia d’aquesta nota que s’ajusti a la veritat, ans el contrari, n’hi ha alguna que s’hi oposa del tot.

En primer lloc afirmo que CCOO ha estat el meu sindicat de tota la vida i que ho continuarà essent en el futur, si aconsegueixo trobar una altra feina. I que sempre m’han defensat de la millor manera possible, com fa tres anys i mig, quan van aconseguir que la Caixa hagués de readmetre’m, després d’haver-me acomiadat per 1a. vegada.
En segon lloc asseguro que els companys de CCOO de Caixa Pened√®s, el dia del meu    ¬Ėinjust, permeteu que ho digui- acomiadament, van venir a la meva exoficina, i van consolar-me com van poder, ateses les circumst√†ncies.

En tercer lloc ning√ļ del SECP va fer aix√≤ que acabo d¬íexplicar, i per descomptat que no he d¬íagrair res d¬íall√≤ que no es va produir.
En quart lloc nego la bestiesa que jo redact√©s cap informe; ja m¬íhauria agradat, perqu√® aix√≠ aquest informe hauria estat millor, i m√©s ajustat a la realitat. Ning√ļ no es tira pedres al seu propi terrat. Per√≤ l¬íinforme que el departament de ¬ďRelaci√≥ amb el Client¬Ē va demanar-li al cap de la meva exoficina no podia respondre¬íl jo. El problema √©s que tampoc no hauria d¬íhaver-ho fet ell, ja que el dia dels fets no era a l¬íoficina ¬Ėcosa absolutament habitual.

En cinqu√® lloc nego que la relaci√≥ amb aquest senyor fos cordial en absolut ni que m¬íhagi ajudat mai. La ra√≥ de la nostra p√®ssima ¬Ės√≠, ho heu llegit b√©, he escrit p√®ssima- relaci√≥ era la seva poca professionalitat. No era gaireb√© mai a l¬íoficina, i, per tant, dif√≠cilment em podia ajudar gens. L¬íoficina, en aquests tres anys i mig, l¬íhe portada pr√†cticament sol. La seva relaci√≥ amb els clients tampoc no era gens bona, tant √©s aix√≠ que una carta d¬íun d¬íaquests clients maltractats va precipitar la seva conversi√≥ en delegat del SECP, tot prevenint una m√©s que possible sanci√≥ de la superioritat.

A m√©s de tot aix√≤, l¬íinforme que va fer de mi, en un dia que ell no era a l¬íoficina i, per tant, no podia explicar res del que havia succe√Įt, va ser, n¬íestic segur, la base del Plec de C√†rrecs que van instruir-me i que va acabar amb el meu acomiadament. Aquesta certesa est√† afermada pel fet de no haver existit mai cap informe d¬íAuditoria sobre els fets ocorreguts a l¬íoficina 439-El Prat de Llobregat.

I finalment vull explicar breument què va passar aquell dia: un suposat client va venir a treure diners del seu suposat compte, amb la documentació falsificada, sense que jo, naturalment, me n’adonés. L’avís de robatori de la documentació del client real no va notificar-lo a la seva oficina fins al cap d’una setmana, i, per tant, fins aleshores no es podia saber aquesta informació mitjançant el nostre sistema informàtic.

Malgrat que ara em sento molt malament, el record dels 31 anys passats a la Caixa no quedaran enfosquits per aquest √ļltim fet. M√©s de la meitat de la meva vida quedar√† √≠ntimament lligada a la Caixa, a molts bons companys ¬Ėbona part d¬íells de CCOO, per cert-  i a moments de tota mena, alguns amargs i d¬íaltres dol√ßos, que m¬íacompanyaran sempre.

Josep Lluís Salvatierra Lorenzo
Exempleat de Caixa Penedès

Nom√©s ens cal afegir tres aclariments a les peregrines afirmacions vessades al pamflet ¬ďIntent de linxament sindical¬Ē:

1a. Aquest senyor, estava afiliat a CCOO fins que el vam donar de baixa a la tardor del 2006,  perqu√® va apar√®ixer a la candidatura del SECP, cosa que els nostres estatuts no permeten. No ho entenia i es va sentir of√®s, fet que, pel que es veu, no va pair gens b√©. Hem de concloure que la ranc√ļnia √©s el motor d¬íaquesta ignominiosa carta/comunicat.

2a.  S¬íha de tenir molta barra o ser un inconscient total per gosar ¬ďaconsellar¬Ē de com fer sindicalisme ¬ďde deb√≤¬Ē qui, com ell, s¬íhi dedica (?) des de fa uns quants mesos nom√©s.

3r.  Quan a la credibilitat que mereixem nosaltres, nom√©s cal observar els resultats, reiterats, de totes les eleccions i de cada renovaci√≥ dels √írgans de Govern. Si saben comptar, els vots parlen per si sols. O tamb√© podr√≠em observar els seus 300 i escaig d¬íafiliats i els nostres gaireb√© 900. Per no parlar dels afiliats que tenim a la resta de sectors (m√©s d¬íun mili√≥). Aix√≤ √©s credibilitat.
Finalment, nosaltres no els insultarem (fantoches ens anomenen), prou que es retraten a bastament. Ah! I, qui l’ha vist i qui el veu, el SECP, abans acèrrims defensors de les essències pàtries i ara... fent comunicats en espanyol.

P.S. Tenim còpia de tota la documentació a disposició de qui la demani.

Afilia't a  COMFIA-CCOO
compromesos amb tu

"Estar al dia@dia.net t'interessa"
Si vols rebre les noticies del sector gratu√Įtament, suscriu-te.