Archivado en Comunicats

comunicat

CCOO edita el TEXT REF√ďS 2007-2010.

L'encert de la signatura, per CCOO*, del Conveni Col¬ēlectiu de les Caixes d'Estalvis per als anys 2007-2010 radica no nom√©s en l'abast de les mat√®ries que inclou, sin√≥ tamb√© que √©s per a les plantilles una mena de ¬ďparaig√ľes protector¬Ē en aquest per√≠ode d'incertesa econ√≤mica, els efectes de la qual s'estan deixant sentir amb inusitada duresa en les entitats on treballem.

UN CONVENI QUE ENS AJUDA A AFRONTAR LA CRISI

Si repassem els principals temes que hi ha acordats coincidirem que √©s un Conveni molt complet, que t√© una mica de tot i for√ßa d'unes quantes coses:

Més capacitat adquisitiva

Un Conveni que, a m√©s de garantir-nos l'IPC real durant tota la seva vig√®ncia (la inflaci√≥ de juny ha arribat al 5,1%), incrementa en m√©s d'un punt sobre l¬íIPC el nivell salarial en establir, amb car√†cter permanent, un Plus Conveni per l'import corresponent a ¬ľ de paga del salari base del Conveni del Nivell que ostenti cada persona, addicional al Plus Conveni fix.

Un Conveni que incrementa les ajudes de formació, amb especial esment al 53% d’augment de l'Ajuda de Guarderia, que passa de 556 € a 850€ en 2010.

Un Conveni que incrementa en un 60% la quantia mínima del préstec habitatge, que passa de 117.000€ a 186.000€, a més de reduir la quota al situar en 35 anys el termini d'amortització.

Més temps per viure

Un Conveni que millora els permisos per naixement, adopció o acolliment, ampliant la possibilitat de reducció de jornada per a cura de familiars, possibilitant permisos i excedències per raons familiars i formatives.

Un Conveni que incorpora la festa de tres tardes més de dijous (per Nadal) i l'ampliació d'un dia de permís.

* El Conveni Col¬ēlectiu 2007-2010 va ser subscrit per CCOO i CSICA.

Més camins per avançar

Un Conveni que estén l'Ajuda d'Estudis a Postgraus, avançant en la línia demandada per unes plantilles que ja s'incorporen en gran mesura amb formació universitària.

Un Conveni que augmenta la protecció contra la violència de gènere a través del dret preferent a reserva de lloc i cobertura de vacants, la justificació d'absències o faltes de puntualitat i el dret a reducció de jornada.

Un Conveni que seguirà impulsant el camí cap a la Igualtat a través de la Comissió Sectorial creada a aquest efecte.

Un Conveni que consagra l'obligaci√≥ de les Caixes de negociar tot all√≤ relatiu a l'aplicaci√≥ dels horaris singulars que el Conveni va establir el 1992, evitant la discrecionalitat en aquesta mat√®ria que s'havia produ√Įt en algunes caixes.

I també..... el millorem a les empreses

Al costat de tot aix√≤, el propi Conveni estableix la possibilitat de la seva adaptaci√≥ i millora en cadascuna de les empreses, en tenir incorporat un article que d√≥na carta de naturalesa als m√ļltiples acords que aconseguim a les diverses caixes d'estalvis.

Coneix els teus drets; exerceix-los

Per√≤ per poder exercir els drets cal con√®ixer-los. √Čs per aix√≤ que CCOO no es limita a conquistar-los sin√≥ que mitjan√ßant la seva difusi√≥ massiva i permanent els posa a l'abast de les treballadores i els treballadors.

Aquest és l'objectiu que té l'edició i distribució del text del Conveni entre els més de 30.000 afiliats i afiliades de CCOO a les caixes d'estalvis.

22 de juliol de 2008 ¬Ė com. 35/08

Afilia't a  COMFIA-CCOO
compromesos amb tu

"Estar al dia@dia.net t'interessa"
Si vols rebre les noticies del sector gratu√Įtament, suscriu-te.