Archivado en Comunicats, beneficis socials

CONVENI DE LES TIC

Bloquejada la negociaci贸 del primer conveni sectorial TIC!

Des de l'煤ltima vegada que v脿rem comunicar amb vosaltres, hem mantingut freq眉ents reunions amb la comissi贸 negociadora de la patronal AEC, en les quals hem anat avan莽ant en la senda del consens en tots els blocs de la negociaci贸.

Si no ens hem dirigit a vosaltres abans ha estat per la intensitat i l'esdevenir de la negociaci贸. Tant avan莽os com canvis en les formes, que no en el fons, eren continus i ens centr脿vem a seguir tancant temes, ja que el pas del temps sempre juga en la nostra contra i els bons moments cal tractar d'aprofitar-los, per貌 per a qui consideri que la comunicaci贸 ha estat escassa, vagi per davant les nostres excuses.

En la primera setmana de juliol arribem a un principi d'acord amb la comissi贸 negociadora de la AEC, concloent satisfact貌riament l'esborrany de l'articulat del conveni, i quedant pendent de la ratificaci贸 de les respectives organitzacions i membres que les integren, tasca que hav铆em de realitzar la setmana passada.

Concretament, la Junta Directiva de la AEC renovada al juny i conformada per deu empreses es va reunir dimarts passat dia 15 i no han confirmat el preacord consensuat amb la seva pr貌pia comissi贸 de negociaci贸 i els sindicats despr茅s d'any i mig d'脿rdua negociaci贸. Decepci贸 i frustraci贸 s贸n els nostres primers sentiments, per貌 el que 茅s evident 茅s que aquesta situaci贸 no beneficia en absolut al sector en uns moments en que la situaci贸 econ貌mica 茅s vulnerable i l'homogene茂tat, tranquil路litat i seguretat dels costos i condicions del personal ajudaria de manera molt important en un sector, el tecnol貌gic, que ha de ser clau en el necessari canvi de model productiu. Sembla que est脿 dividida l'opini贸 de les empreses respecte a l'acceptaci贸 de les condicions preacordades per al futur conveni, entre les quals remarquem l'articulaci贸 d'una nova classificaci贸 professional, sistema de retribucions, regulaci贸 de la jornada, etc., i resultaria grotesc i significatiu que despr茅s del gran esfor莽 realitzat per la totalitat de la comissi贸 negociadora, a 煤ltima hora algunes empreses, que sembla que prioritzen que es mantingui la m脿xima desregula颅ritzaci贸 i precarietat, no apostant per la qualitat dels serveis, dificultin que aquest important sector lideri el canvi tecnol貌gic i d'innovaci贸 que li correspon.

Esperem que aquesta no sigui la decisi贸 definitiva de la patronal i que en un curt per铆ode de temps tinguem oportunitat de resoldre i retornar el consens a all貌 que ja hav铆em negociat i consensuat en la comissi贸 negociadora, ja que en cas contrari podem trobar-nos davant una situaci贸 abocada a l'enfrontament, la desconfian莽a i falta d'expectatives referent a les relacions laborals en el sector, amb motiu de l'actitud d'unes poques empreses en les quals prevalen foscs interessos particulars per sobre de la visi贸 global. Per tant apel路lem a la responsabilitat col路lectiva de les empreses i els seus representants per a superar aquesta situaci贸 que no beneficia al conjunt del sector.

Finalment, volem agrair especialment a tots els treballadors i treballadores, el vostre incondicional suport, la vostra paci猫ncia i el vostre esfor莽, el qual ens estimula a seguir per la senda de la lluita. El que vam demanar no 茅s solament just, 茅s necessari i no pararem fins a aconseguir-ho.

23 de juliol del 2008

AFILIA-T聮HI!