Archivado en Comunicats

TANCAMENT OFICINES AGOST - BBVA

¬Ņ Qu√® fer ?


El proper mes d’Agost està previst que tanquin a Catalunya més de 60 oficines de Banca Comercial, per un període de temps que oscil·la entre els 11 i els 29 dies, durant els quals els treballadors i treballadores d’aquestes oficines s’incorporaran a una altra, més o menys propera.



pdf
print
pmail

Un dels molts efectes negatius del projecte Clima és la reducció de plantilla que han patit totes les oficines, especialment les dependents. Això comporta que si ja en circumstàncies normals es fa difícil atendre les tasques diàries, en els moments en que per diferents raons hi ha una manca excepcional de personal (vacances, dissabtes d’hivern, baixes, etc.) la situació és directament insostenible.

La soluci√≥ natural a aquesta situaci√≥ en una empresa que declara beneficis milionaris cada trimestre, √©s la contractaci√≥ de personal eventual. Per√≤, es clar, ja sabem que el principal objectiu del projecte Clima √©s la reducci√≥ de despeses. No importen les conseq√ľ√®ncies sobre els clients ni les plantilles.

El Banc insisteix en que l¬íorganitzaci√≥ del treball √©s patrimoni de l¬íEmpresa, per√≤ qui finalment patim les conseq√ľ√®ncies de tanta disbauxa, falta de planificaci√≥ i decisions  esbojarrades, som els treballadors i les treballadores. Per tant volem alertar d¬íalgunes de les incid√®ncies que sense cap mena de dubte es produiran en aquestes oficines el proper mes i donar les corresponents orientacions de com actuar quan es produeixin, per tal d¬íevitar situacions no desitjades.

  • El registre de signatures de l¬íOficina tancada ha de traslladar-se a l¬íoficina receptora. Si aix√≤ no succeeix, no hem d¬íatendre, sense pr√®via autoritzaci√≥, cap pagament o operaci√≥ que requereixi la comprovaci√≥ de la firma del client.  Si ho fem, despr√©s les conseq√ľ√®ncies les pagarem nosaltres.
  • L¬íefectiu per recarregar el caixer de l¬íOficina tancada no ha de ser transportat mai, en cap cas, per un empleat des de l¬íoficina receptora, malgrat la probable proximitat de les dues oficines. El transport de diners, tal com determina la llei, s¬íha de fer mitjan√ßant un furg√≥ blindat i per una empresa de seguretat especialitzada. Si anem pel carrer passejant una saca amb efectiu i som v√≠ctimes d¬íun atracament, les conseq√ľ√®ncies les pagarem tamb√© nosaltres.
  • Resultar√† inevitable despla√ßar-se sovint a l¬íoficina tancada, ja que hi ha documentaci√≥ que es necessari consultar en moltes ocasions (expedients, llistats, etc.). Aix√≤ nom√©s ho podr√† fer un apoderat, ja que requereix tenir les claus de l¬íOficina, per√≤ en tot cas pot representar un risc per a la seguretat del treballador. Cal mirar d¬íevitar tant com es pugui aquesta situaci√≥, i fer-ho sempre extremant les precaucions, com per exemple no anar-hi sols.
  • Es previsible que en l¬íoficina receptora, en alguns casos, hi hagi manca d¬íespai. No hem d¬íacceptar no disposar d¬íun lloc de treball en les condicions adequades.
  • Durant els dies que romangui tancada l¬íoficina, es perdr√†, inevitablement, productivitat, la qual cosa afectar√† la consecuci√≥ d¬íobjectius. Cal demanar una correcci√≥ dels pressupostos.
  • Per l¬íexperi√®ncia que tenim de l¬íany passat a Madrid on ja van tancar 30 oficines, poden produir-se problemes en: la recepci√≥ de les valises, les impressores d¬íoficina, la manca de responsables de l¬íoficina tancada a l¬íoficina receptora, etc. Qualsevol d¬íaquestes incid√®ncies que creiem puguin comportar conseq√ľ√®ncies en l¬íoperativa normal, cal posar-les immediatament, per escrit, en coneixement dels responsables (director de CBC, director de zona, RRLL, etc.).
  • Ja hem tingut noticies de que en algun cas s¬íha pressionat als treballadors de l¬íoficina que tanca per que modifiquin les vacances i les agafin a l¬íagost per aprofitar el per√≠ode de tancament. √íbviament, aix√≤ √©s inacceptable. Si succe√≠s, cal posar-se en contacte amb CCOO per tal d¬íaclarir i solventar la situaci√≥.

Capítol apart mereix també la repercussió que aquesta iniciativa tindrà sobre els clients.

Segons el BBVA el Projecte Clima ¬ďmejora la capacidad comercial y de acercamiento al cliente¬Ē . Doncs b√©, no sembla que tancant l¬íoficina habitual del client, desviant-lo a una altra, incrementant les cues de caixa al sumar clients de dues oficines, empitjorant l¬íatenci√≥ telef√≤nica (el desviament de trucades i de fax l¬íany passat va funcionar molt malament), etc. hagi de millorar molt la qualitat d¬íatenci√≥ i l¬íapropament al client.

D¬íaltra banda, despr√©s de l¬íestiu s¬íha confirmat el tancament definitiu d¬íunes 40 oficines m√©s a Catalunya i la conseg√ľent  reestructuraci√≥ d¬íalgunes CBC. Tot plegat ha fet que en els darrers mesos el BBVA estigui perdent quota de mercat (si b√© hi ha  clients que mantenen el compte, estan desviant moltes operacions a altres entitats), i aquesta situaci√≥ no far√† m√©s que incrementar la fuita.

Al final, per√≤, ¬Ēels responsables de l¬íorganitzaci√≥ del treball¬Ē no hi tindran res a veure en aquest desastre, i els √ļnics culpables serem els de sempre: els treballadors i les treballadores.

Si la teva √©s una de les oficines afectades, tant com a oficina tancada o com a receptora, i tens cap dubte o conflicte per aquesta q√ľesti√≥, no dubtis en posar-te en contacte amb CCOO. Nosaltres no tanquem a l¬íagost.

2-07-08

veure Comunicat en pdf
veure Relació en pdf