Archivado en Comunicats

Normalitzar les relacions laborals

El nou canvi de Director General a casa nostra hauria d'obrir noves vies de diàlega amb la representació laboral

A casa nostra eren normals coses que en altres entitats tenien solucionades fa molt de temps. Ens referim a coses tan inversemblants com pagar comissions per tenir targetes, no tenir comptes primats, no gaudir de pr√©stecs a inter√®s preferencial al marge del conveni, i un llarg nombre de coses m√©s, com pagar comissions per certificats, comissions per sol¬ēlicitar i cancel¬ēlar pr√©stecs, comissions per compres de valors, etc.

Fa uns anys, CCOO va presentar al Comit√® d¬íEmpresa tot un recull de millores socials per a exigir a la Caixa, que inclo√Įen entre d¬íaltres les millores que en el darrer Consell d¬íAdministraci√≥ s¬íhan aprovat. Tots dos Sindicats v√†rem negociar durant m√©s d¬íun any amb la Direcci√≥ sense cap √®xit.

Des d’aleshores, CC.OO. no ha parat mai de reclamar, el que en altres Entitats era d’allò més normal. En definitiva, gaudir d’unes bones condicions com a usuaris de serveis financers i d’assegurances.

M√©s recentment, el passat mes de febrer, en la darrera Assemblea Extraordin√†ria de la Caixa, que tenia com a √ļnic punt el nomenament del Sr. Ibern com a nou Director General, els representants de CCOO el v√†rem empla√ßar p√ļblicament a negociar amb els representants del treballadors i treballadores per a millorar les anacr√≤niques relacions laborals existents a Caixa Laietana. I amb l¬íesperan√ßa de millorar les condicions laborals, CCOO va donar el seu vot afirmatiu al nomenament del Sr. Ibern com a Director General. (Nota publicada el 26/02/2008 )

Lògicament, abans i després d’aquell acte, s’ha parlat amb la Direcció per aconseguir millores al més ràpidament possible.

En el darrer Consell d’Administració, s’han aprovat les mesures que ja us avançàvem fa uns dies.

- Un compte retribu√Įt a l¬íeuribor, que encara no est√† clar si ser√† on s¬íabona la n√≤mina o un altre a part.

- Targetes de gamma normal sense comissions per als empleats i empleades, ni per a les de beneficiari.

- M√≠nim pr√©stec habitatge fins a 300.000 euros. Si supera el que marca el conveni, s¬íhaur√† de fer amb garantia hipotec√†ria i ser inferior al 80 % de la valoraci√≥ de la finca.

Falten moltes coses per solucionar i entre totes les parts hem de trobar els punts que benefici√Įn a tothom. Tamb√© falta millorar la cultura de l¬íacord i el pacte.

En definitiva, ha calgut un canvi de Director General perquè s’obrin vies per a millorar certes coses. Avui podem dir que la nostra intervenció en la darrera Assemblea va ajudar a facilitar aquest camí.

Per a CCOO, l’acord del Consell d’Administració ha de ser l’inici d’un procés que esperem profitós. A banda del que es pugui aconseguir, CCOO continuarà en la seva tasca de fer complir la normativa vigent i treballant per a solucionar les desigualtats existents.