Archivado en Comunicats, Ocupacio

La Inspecci贸 de Treball d贸na la ra贸 a COMFIA-CCOO i reconeix la relaci贸 laboral per al col路lectiu de telem脿rqueting

La secci贸 sindical de COMFIA-CCOO d'ASGECA aconsegueix que, arran de la den煤ncia que va interposar al gener de 2007, la Inspecci贸 de Treball reconegui la relaci贸 laboral dels 66 treballadors i treballadores del departament de telem脿rqueting que operen a ASGECA de Barcelona, en lloc de la relaci贸 mercantil que ve sostenint la direcci贸 de l'empresa.

La Inspecci贸 de Treball ha comprovat que aquest col路lectiu de treballadors adscrits a l'脿rea de telem脿rqueting de l'Ag猫ncia de Fontanella de Barcelona de l'empresa ASGECA S.A., Ag猫ncia d'Assegurances de Santa Luc铆a, realitza feines de captaci贸 de clients i venda d'assegurances per tel猫fon, ubicats en taules amb separadors en forma de cabines en els locals de l'empresa.

L聮esmentat col路lectiu tenia formalitzat contractes mercantils com Subagents d'Assegurances, fins i tot despr茅s de l'entrada en vigor de la Llei 26/2006 de Medicaci贸 d'assegurances i reassegurances privades, que deroga la figura del subagent i que havien formalitzat contractes en aquesta condici贸.

L'Acta de la Inspecci贸 de Treball recull els fets comprovats aix铆 com les manifestacions del representant de l'empresa i les dels treballadors afectats, constatades durant la visita a l聮esmentada oficina, el que duu a recon猫ixer la relaci贸 laboral d'aquest col路lectiu i a la vegada obliga a l'empresa de fer-se c脿rrec de la liquidaci贸 de la Bases de cotitzaci贸 per Conting猫ncies Comuns i Conting猫ncies Professionals dels per铆odes compresos des de gener de 2004 fins a agost de 2007, temps que correspon al de la inspecci贸 efectuada.

A partir d'aquesta resoluci贸 de la Inspecci贸 de Treball, la secci贸 sindical de COMFIA-CCOO d'ASGECA veu important que tots els treballadors de l'empresa i en concret a aquest col路lectiu s'abstingui de formalitzar qualsevol tipus de contracte paral路lel al del laboral, ja que sin贸 suposaria tornar a l'ocupaci贸 informal i fora de la llei, sense estabilitat, ni drets ni beneficis socials, i en general a un estat d'indefensa davant qualsevol conting猫ncia laboral.

Secci贸 sindical de COMFIA-CCOO d'ASGECA