Archivado en Comunicats

MC Mutual i el comit茅 intercentres signen l聮acord per la Carrera professional dels sanitaris

La direcci贸 de Mutual Midat y Cyclops i els membres del comit茅 intercentres han signat l聮acord, arribat el passat mes d聮abril, que millora les condicions econ貌miques de tots els subgrups i grups que constitueixen la carrera professional dels sanitaris.

L聮acord a part de les millores de les condicions econ貌miques, s聮ha aconseguit d聮altres aven莽os i millores importants:
聲 La inclusi贸 d聮un membre del Comit猫 en la Comissi贸 d聮avaluaci贸.
聲 Es delimita a 1 any el termini que marca la llei per poder presentar-se novament a l聮avaluaci贸 en cas de no haver aprovat.
聲 El concepte dinerari que es percebi no es podr脿 absorbir de cap concepte que es tingui en n貌mina i a m茅s a m茅s augmentar脿 amb l聮IPC.
聲 L聮acc茅s als graus, encara que la implantaci贸 es faci graonada (centres assistencials 2008 i central 聳cl铆niques 2009), s聮equilibrar脿 el primer any.
聲 Tamb茅 la direcci贸 es va comprometre a analitzar a mitj脿 termini la inclusi贸 a la carrera professional del personal que ha de tenir estudis sanitaris per desenvolupar el seu treball i que la llei no recull.

La Secci贸 Sindical de COMFIA-CCOO valora molt positivament l聮acord aconseguit per la repercussi贸 que t茅 per a un gran nombre de companys i companyes i perqu猫, paral聲lelament, 茅s una eina per incentivar i motivar un col聲lectiu que fins aquest moment estava ancorat en les seves expectatives.

Aquesta negociaci贸 s聮ha produ茂t com a conseq眉猫ncia de la publicaci贸 de la llei sobre la carrera professional dels sanitaris tant p煤blics com privats, en el mes d聮abril la direcci贸 de MC-Mutual va presentar la seva proposta al Comit猫 Intercentres, aquest va crear una comissi贸 formada per sanitaris i aquests van negociar amb la Direcci贸 de RRHH.

Per al sector de m煤tues l聮abast del negociat i acordat en aquest acord 茅s pioner, perqu猫 serem la primera mutualitat en aplicar aquest sistema de classificaci贸 professional tant per al col聲lectiu de llicenciats com per al de diplomats.

COMFIA-CCOO ha participat en aquest proc茅s des del seu inici aportant a la negociaci贸 eines perqu猫 el proc茅s de negociaci贸 de l聮acord guany茅s en transpar猫ncia i fos finalment una important millora de les condicions.

Secci贸 sindical de COMFIA-CCOO MC MUTUAL

Barcelona, abril de 2008