Archivado en Comunicats

PEIT/Clima - BBVA Catalunya

El PEIT/Clima i ... la mobilitat funcional

En primer lloc cal saber que la 煤nica regulaci贸 legal i normativa de la mobilitat funcional 茅s l聮establerta a l聮Estatut dels Treballadors, al Conveni de Banca i als Acords d聮empresa. La multitud de nous perfils funcionals assignats i modificats discrecionalment pel banc no tenen rang normatiu, 茅s a dir, no poden generar funcions ni obligacions professionals que alterin o incompleixin la legalitat.

Aix铆, els referents legals de la mobilitat funcional s贸n l聮article 39 de l聮ET, el cap铆tol II del Conveni de Banca (articles 7 a 11) i l聮Acord d聮empresa sobre Oficines SFP signat a BBVA en el mes d聮octubre de 2005.

Aquest canvis en les feines di脿ries o l聮aparici贸 de noves funcions t茅 diverses expressions en el marc del projecte PEIT/CLIMA, aix铆:

Creaci贸 de noves funcions (o perfils funcionals): Director CBC (Centre de Banca Comercial), Responsable de Gesti贸 Administrativa, T猫cnic de Gesti贸 Administrativa, Gestor Comercial apoderat.

Desaparici贸 d聮altres: JGAC, JGO, JAN.

Modificaci贸 (de contingut o depend猫ncia) d聮alguns perfils ja existents: Director de Zona, Gestor de Negocis, Assessor Patrimonial.

Reubicaci贸 dels companys i companyes de departaments externalitzats fins ara: DEX, CER, Hipotecaris.

Trasllat, amb canvi de funcions, de molts companys d聮oficines.

Atenent tots aquests referents, la normativa i el canvi (per aparici贸) de funcions, explicarem el seu efecte pr脿ctic:

1.     Tota persona amb poders ha de pert脿nyer al Grup de T猫cnics i, per tant, tenir com a m铆nim el Nivell VIII. Pert脿nyer a aquest Grup no implica necess脿riament ser apoderat o apoderada, perqu猫 acceptar els poders 茅s una opci贸 volunt脿ria, aix铆 com renunciar a ells cas que ja es tinguin. L聮acceptaci贸, p猫rdua o ren煤ncia als poders no modifica el Nivell.

2.     El Director/a d聮una oficina ha de tenir com a m铆nim el Nivell VI.

3.     Els Assessors i assessores Financers han d聮adquirir el Nivell VIII quan portin un m铆nim de 6 mesos exercint aquestes funcions i tinguin el certificat corresponent.

4.     Els T猫cnics als quals es retirin els poders poden exercir les funcions del Grup Administratiu. Si 茅s per decisi贸 de l聮empresa i sense acord de l聮interessat, l聮exercici d聮aquestes funcions (administratives) tindr脿 un l铆mit de 3 anys. CCOO posem a disposici贸 de les persones afectades un model de carta per a fer constar el car脿cter no voluntari d聮aquest canvi de funcions, quan sigui aquest el cas.

5.     Els t猫cnics amb poders no han d聮exercir les funcions del Grup Administratiu. Per exemple, un Gestor Comercial apoderat no ha de fer de caixer.

Aix铆, encara que el Conveni va m茅s enll脿, tamb茅 en aquest cas, del que estableix l聮Estatut dels Treballadors, l聮empresa t茅 una 脿mplia potestat (massa, al  nostre entendre) en el camp de la mobilitat funcional. Per aix貌 CCOO hem elaborat propostes de classificaci贸 professional en les negociacions del Conveni, que, fins ara, la patronal AEB no ha volgut acceptar. Igualment, com coneixeu pel correu electr貌nic enviat a tota la plantilla per la nostra

Secci贸 Sindical Estatal, CCOO del BBVA proposem una adequaci贸 dels perfils funcionals decidits pel banc als Nivells reconeguts al Conveni (nivell V per a Director/a Comercial, nivell VII per a Gestor/a de Negocis, etc.).

Els canvis funcionals requereixen la suficient formaci贸 per a realitzar les noves tasques assignades. Aix貌, que 茅s v脿lid per a tothom, afecta especialment les persones de departaments que el banc ha decidit externalitzar, perqu猫 s贸n treballadors/es molt especialitzats i, majorit脿riament, amb molts anys de dedicaci贸 a un tipus de feina molt diferent del propi de la xarxa d聮oficines.

La relaci贸 entre salaris, incentius i perfils funcionals ser脿 objecte del nostre proper comunicat sobre el PEIT/CLIMA, per貌 avancem una q眉esti贸 que, malgrat tenir efectes salarials, es basa en la definici贸 de les funcions existents a una oficina banc脿ria: els antics JGAC amb Nivell VII o VIII (reconvertits en molts casos en Gestors Comercials apoderats) continuaran cobrant el plus transitori de l聮article 19.6 del Conveni, assignat al responsable del funcionament administratiu o operatiu d聮una oficina? CCOO entenem que ha de ser aix铆, en coher猫ncia amb el que d猫iem al comen莽ament: les decisions del banc no tenen rang normatiu, i a tota oficina banc脿ria  existeix un 聯funcionament administratiu o operatiu聰, del qual alg煤 n聮茅s responsable. Esperem que el banc tamb茅 ho entengui aix铆 i no calgui acudir a altres inst脿ncies per aclarir-ho.

No dubteu en contactar amb CCOO, ja sigui mitjan莽ant els nostres delegats i delegades o amb la nostra secci贸 sindical utilitzant qualsevol altre mitj脿 (correu-e, tel猫fon, fax) davant de qualsevol incid猫ncia o problema.

Barcelona, 24 d聮abril de 2008

Veure Comunicat en pdf