Archivado en Noticies, Salut Laboral

Nombrosa participaci贸 de delegats en la Jornada t猫cnica sobre amiant

El passat dijous 17 d'abril ha tingut lloc al Teatre Sindical de CCOO una jornada t猫cnica sobre amiant, organitzada per la federaci贸 COMFIA, que ha comptat amb una nombrosa participaci贸 de delegats sindicals, mostra de l'inter猫s pels temes de salut laboral entre els afiliats.

Dijous passat 17 d'abril es va celebrar al Teatre Sindical de CCOO una jornada t猫cnica sobre amiant, organitzada per COMFIA, Federaci贸 de Serveis Financers i Administratius de les Illes Balears. La jornada s'emmarc脿 dins un pla m茅s ampli en el que s'elabora junt amb l'Administraci贸 un registre de la pres猫ncia d'amiant o de materials que contenen amiant (MCA) en instal路lacions o edificis, la qual cosa implica la seva vigil脿ncia aix铆 com el control peri貌dic del seu estat de conservaci贸 si es decideix la seva perman猫ncia.

En la jornada varen intervenir com a ponents:

ANGEL CARCOBA, President del grup de treball d'amiant de la Comissi贸 Europea i membre del Gabinet Confederal de Salut Laboral de CCOO, versant la seva pon猫ncia sobre el diagn貌stic de situaci贸 de l'amiant a Espanya i les seves alternatives actuals, deixant clar que no es tracta ja nom茅s d'una xacra laboral, sin贸 que avui per avui estam parlant d'un problema social.

ANA ISASI, Inspectora de Treball, responsable del Departament de Salut Laboral de la IT de Balears, que va explicar l'actuaci贸 de la Inspecci贸 de Treball a les Balears aix铆 com de la legislaci贸 aplicable a l'amiant.

JAIME MONSERRAT, Cap d'equip d'Higiene Industrial de la DG de Salut Laboral de les Illes Balears, que va exposar quina 茅s actualment la situaci贸 de l'amiant a les Balears, RERA, plans generals, espec铆fics i d'emerg猫ncia.

GONZALO ZUFIA, Director d'IGR SA, que va explicar quines han de ser les mesures de control per l'amiant instal路lat en edificis, aix铆 com s'ha d'abordar el "desamiantat" en el cas que sigui necessari.

Va clausurar la jornada Sra. Paula Li帽谩n, directora general de Salut Laboral de les Illes Balears.