Archivado en Comunicats

Comunicat Caixa Tarragona

DISCURS ASSEMBLEA 11 D聮ABRIL DE 2008

A continuaci贸 reprodu茂m literalment el discurs fet pel nostre representant a l聮Assemblea del passat divendres, 11 d聮abril de 2008

Bona tarda. S贸c Xavier Vellido, en representaci贸 dels treballadors per part de la Secci贸 Sindical de Comissions Obreres. Sr. president, senyores i senyors consellers.

Un exercici m茅s, amb l聮esfor莽 i la dedicaci贸 de tota la plantilla, hem tornat a fer beneficis, per貌 aquests no estan repercutint positivament en el personal. Un altre any 聯m谩s de lo mismo聰, agreujat amb acomiadaments sense cap expedient previ, incomplint l聮article 82.2 del conveni col.lectiu, que desenvolupa l聮article 55 de l聮Estatut dels treballadors, sense deixar que els interessats ni tan sols es puguin defensar i tampoc les seves respectives organitzacions sindicals. M猫todes m茅s propis d聮altres 猫poques, que la Direcci贸 de Caixa Tarragona adopta amb total impunitat.

No 茅s una actuaci贸 pr貌pia d聮una entitat com aquesta. Ens poden dir que els acomiadats eren poc menys que el diable personificat; no ho eren, per貌 no entrarem a discutir-ho. La Direcci贸 reconeix la improced猫ncia dels acomiadaments,pagant la m脿xima indemnitzaci贸 legal.

Intenten desregular els horaris amb postures absolutament autorit脿ries i repressives vers els treballadors i vulneren els articles 37.1 del conveni  col.lectiu i el 28.1 de la Constituci贸 espanyola, en negar-se a negociar amb nosaltres aquestes modificacions, quan nosaltres hi estem disposats.

Continua augmentant exponencialment la c脿rrega de treball, perllongant aix铆 sistem脿ticament la jornada laboral, sense donar res a canvi, ni les gr脿cies, adobat amb les conseg眉ents invitacions a reunions, evidentment a les tardes.

Implantaci贸 d聮un nou sistema d聮incentius de manera totalment arbitr脿ria, que trenca l聮oficina com a unitat de negoci, sense negociar-ho amb la representaci贸 sindical. El sistema de c脿lcul 茅s fosc, es torna al pagament del sobre, i es pret茅n que el personal s聮hi adhereixi firmant una carta feta per la Direcci贸 que diu, en el seu punt cinqu猫, 聯considero aquest nou sistema..., globalment m茅s benefici贸s, i mitjan莽ant aquest escrit sol.licito que em sigui aplicat el mencionat sistema....聰. Pel poc que se聮ns explica, no sembla ni de lluny millor. A m茅s 茅s la Direcci贸 de l聮empresa qui vol que canviem; aleshores, per qu猫 volen que ho sol.licitem nosaltres?

L聮increment que diuen del variable, a dia d聮avui tothom t茅 la sensaci贸 que no ho cobrar脿. Escatimen la categoria que segons conveni han de pagar en determinats llocs de treball. Una vegada m茅s, queda pal猫s que la Direcci贸 de Caixa Tarragona va a una altra velocitat, ja no t茅 cap credibilitat davant de la plantilla, t茅 molt dif铆cil recuperar-la i de moment no veiem cap intenci贸 de fer-ho. Intenten atemorir-nos, amb la pol铆tica de la por, 茅s l聮煤nic que els queda.

Estem preparats per respondre adequadament i en la mesura justa, sense caure en el parany del radicalisme, que sembla que volen provocar. 脡s per tot aix貌 que votarem en contra i els demanem que no donin suport a aquestes actuacions de la Direcci贸 amb el seu vot.

Moltes gr脿cies

Tarragona, 14 d聮abril de 2008