Archivado en Comunicats

Caixa Sabadell - Comunicat

Assumim les nostres responsabilitats.

A finals de l聮any passat la Direcci贸 de Caixa Sabadell va prendre dues decisions que estan tenint un efecte demolidor en l聮estructura, organitzaci贸 i qualitat de servei a la xarxa comercial de l聮Entitat

ANTECEDENTS

• La Direcci贸 de Caixa Sabadell va eliminar l聮equip volant i de refor莽 per enquadrar-los a oficines.
  • S聮han contractat 51 persones fixes a canvi d聮eliminar les substitucions d聮estiu.
  • Aquestes mesures havien d聮aconseguir major qualitat i implicaci贸 dels empleats i empleades amb l聮Entitat, i reduir dr脿sticament el nombre d聮oficines de 2 empleats.

La Secci贸 Sindical de CCOO vam manifestar la nostra disconformitat, ja que consider脿vem que no s聮havia fet un estudi prou acurat sobre les necessitats presents i futures (vacances) de la xarxa. Tamb茅, un cop m茅s, vam insistir en que no ha d聮haver-hi oficines de nom茅s 2 empleats.

QU脠 HA PASSAT?

• Encara queden 53 oficines de 2 empleats (de 112).
  • RRHH ha traspassat l聮organitzaci贸 de les substitucions a les Direccions de Zona, sense donar unes pautes d聮actuaci贸 comunes.
  • Molts Caps de Zona han traspassat aquesta responsabilitat cap a les Oficines, evitant-se aix铆 maldecaps.

Aix貌 ha comportat tal desgavell que:

• Hi ha moltes oficines que no saben com, quan o a qui poden demanar substituci贸, mentre que d聮altres tenen recursos addicionals que ning煤 els demana.
  • Els empleats no tenen clar si poden ser despla莽ats, qui els ha de manar, qui paga els despla莽aments o qui ho ha d聮autoritzar.

En definitiva, desori organitzatiu en el pitjor moment possible: mateixos recursos, estalvi de costos, empitjorament del servei i emprenyada general. Turbul猫ncies que no ajuden a concentrar-nos en all貌 que se聮ns demana: m脿xima implicaci贸, captaci贸 de recursos intermediats i gesti贸 聯fina聰 de la morositat.

Per acabar-ho d聮adobar, ara que s聮apropa l聮estiu, es comencen a fer tripijocs per tal de donar cobertura a les oficines de 2 empleats: 聯combina聮t les vacances amb aquella oficina que est脿 a 30 quil貌metres聰, 聯heu de fer vacances 5 persones en 3 mesos (per貌 nom茅s 1 alhora)聰, etc.

A l聮emprenyada hem afegit els disbarats. I un cop m茅s, es passa la pilota a les oficines i , apa!, espavileu-vos com pugueu.

Ja va sent hora que cadasc煤 assumeixi les responsabilitats que li pertoquen.

• Si s聮han de coordinar els recursos de la zona, aplicant la l貌gica i la coher猫ncia, i conjugant les necessitats de l聮Entitat amb les dels treballadors, que s贸n la nostra cara, els nostres ulls i la nostra veu, doncs fem-ho!
  • Si no s聮han dotat els recursos suficients a la xarxa, o s聮ha cregut m茅s adient distribuir-los d聮una altra manera, actuem en conseq眉猫ncia i solucionem els problemes creats, fem-ho!, per貌 fem-ho b茅!

Per la nostra part ja hem demanat a la Direcci贸 de RRHH que prengui cartes en l聮assumpte i es trobi una soluci贸 coherent perqu猫 els companys que treballen en oficines de 2 empleats puguin fer les seves vacances amb normalitat.

QU脠 HEM DE FER?

VACANCES:

• Cada centre de treball ha de confeccionar el seu quadre de vacances, com sempre.
  • No s聮han de coordinar les vacances amb cap altre centre, nom茅s faltaria!
  • Si arribat el moment no hi ha substituci贸 possible, 茅s Caixa Sabadell qui ha de prendre la decisi贸 de mantenir l聮oficina oberta i donar un servei deficient o millor tancar-la.

SUBSTITUCIONS DE PERSONAL:

• Sempre que us faci falta demaneu al vostre Cap de Zona o persona designada per ell, el corresponent ajut.
  • No cal enfadar-se amb els companys si l聮ajuda no ha estat possible, la culpa no 茅s d聮ells.
  • Si preveieu una abs猫ncia llarga, demaneu la substituci贸 immediata, directament a RRHH.

DESPLA脟AMENTS ENTRE OFICINES:

•  Qualsevol empleat 茅s susceptible de fer-los, ja sigui per instruccions (per escrit) del seu Cap o del Cap de Zona.
  •  Si un empleat va al seu centre de treball i despr茅s el fan anar a un altre, t茅 dret a cobrar aquest despla莽ament extra 铆ntegrament.
  • Si un empleat ha d聮anar a treballar al dia seg眉ent a un altre lloc de treball, i aquest no es troba situat a la mateixa poblaci贸 que el seu lloc de treball habitual o la seva resid猫ncia, t茅 dret a cobrar els despla莽aments des del primer quil貌metre.
  • Aquestes despeses les ha d聮autoritzar el Director o Directora de l聮Oficina on est脿 enquadrat l聮empleat que, per cert, i mentre no s聮arregli, 茅s la que assumeix tot el cost d聮aquell empleat independentment dels dies que hi estigui treballant.

CONCLUSIONS

Les dues decisions adoptades per la Direcci贸, estan tenint un efecte demolidor en l聮estructura, organitzaci贸 i qualitat de servei a la xarxa comercial de l聮Entitat. Per aix貌, un cop m茅s reclamem:

• El dret a conciliar la vida personal i laboral tal i com estableix l聮Acord de Conciliaci贸.
  • Que es dotin adequadament les plantilles a tots els centres de treball, per poder conciliar.
  • Que q眉estionem el que diu la PAC: un sistema que ha quedat totalment obsolet, ja que no t茅 en compte la plantilla efectiva, la gesti贸 comercial necess脿ria per assolir els nous reptes (passiu i morositat) ni les modificacions introdu茂des en la gesti贸 de l聮actiu.

En els annexos us facilitem uns cartells per poder atendre les vostres necessitats b脿siques, si us heu de quedar sols a l聮oficina durant l聮estiu.