Archivado en Revisio Salarial, Salari

Revisi贸 salarial 2007 i negociaci贸 del Conveni d聮Oficines i Despatxos de Catalunya

La Comissi贸 Parit脿ria del Conveni d聮Oficines i Despatxos en la reuni贸 del passat 28 de mar莽 va acordar laTaula Salarial definitiva de l聮any 2007, que adjuntem a aquest escrit. Tamb茅 aprofitem per comunicar-vos que hem comen莽at la negociaci贸 de la renovaci贸 del Conveni.

En aplicaci贸 literal de l聮article 21 del Conveni, s聮ha aplicat un 2聮2% d聮augment a les taules corresponents al 2007, consistent en la difer猫ncia entre el percentatge de l聮IPC previst aplicat a les taules del 2007 (2%) i l聮IPC real a 31 de desembre del 2007 (4聮2%). Repetim que es tracta de l聮aplicaci贸 literal de l聮article 21 del Conveni, i que aquests augments s聮ha d聮aplicar sobre els sous bases i els complements anomenats 聯ad personam聰 (abans antiguitat). Volem recordar que la difer猫ncia en m茅s t茅 efectes retroactius limitats, d聮aplicaci贸 a partir del mes en el que se superi l聮IPC previst i fins final d聮any. D聮aqu铆 ve la difer猫ncia d聮un 2聮2% (entre el 2% previst i el 4聮2% real). Segons les dades oficials, reconegudes per totes les parts negociadores, en el mes d聮octubre del 2007 es va superar l聮IPC previst, per tant, els efectes retroactius comprenen els mesos d聮octubre a desembre, ambd贸s inclosos.

Tamb茅 aprofitem per comunicar-vos que hem comen莽at la negociaci贸 de la renovaci贸 del Conveni, que inclour脿 l聮increment salarial per l聮any 2008 i seg眉ents, i que mentre no estigui tancat i publicat pel DOGC continua vigent el conveni anterior.

Independentment de tot aix貌, continuem tenint 23 dies laborables de vacances, aquest dia de m茅s que es va aconseguir a la negociaci贸 del conveni anterior no 茅s intercanviable per hores de descans, i que totes les empreses estan obligades a facilitar el calendari laboral per tal que no arribi final d聮any i no sabem si devem hores o ens en deuen. Tamb茅 茅s important tenir en compte que, en jornada completa, descomptant vacances, festius, dissabtes i diumenges, aquest any 2008 surten 5聮5 dies (45 hores) d聮exc茅s de jornada si no es compensa de cap altra manera.

Us demanem que, donada la transcend猫ncia de tots aquests conceptes, tingueu especial cura en l聮aplicaci贸 de les vostres condicions de treball i que, per qualsevol dubte, poseu-vos en contacte amb nosaltres als tel猫fons de la Federaci贸.

Barcelona, abril de 2008

COMFIA-CCOO Catalunya