Archivado en Comunicats

comunicat

PDX: perill !

Hi ha coses que semblen clares per a tothom, fins i tot senzilles, per√≤ que la nostra Direcci√≥ no √©s capa√ß d¬íentendre. Per exemple MOTIVACI√ď. Tothom sap qu√® vol dir, oi? Doncs la Direcci√≥ de Caixa Pened√®s no. Han demostrat, al llarg dels anys, que no entenen aquest concepte. Se¬íls escapa.

Nom√©s aix√≠ s¬íexplica que facin signar una cl√†usula de ¬ďrescissi√≥ de contracte¬Ē als nous PDX. Per un valor de 3000 ¬Ä, poca broma.

Exasperats de veure com se'n van, cada cop m√©s, treballadors i treballadores de totes les categories, Nivells, edats, sexes i comarques, en comptes d¬íarribar a la conclusi√≥ m√©s l√≤gica, √©s a dir, augmentar les perspectives dels components de la plantilla, o, si m√©s no, les d¬íaquells que promocionen, en lloc de millorar les condicions laborals... qu√® fan? Obliguen a signar ¬Ėo aix√≤, o no promocionen- una esp√®cie de cl√†usula de rescissi√≥ com si fossin futbolistes de primer nivell, que no tan sols no il¬ēlusiona sin√≥ que indigna i preocupa a parts iguals.

Hi ha coses que a banda de ser dubtosament legals s√≥n √®ticament reprovables. Aquesta n¬í√©s una. Perqu√® aquest procediment, que est√† contemplat a l¬íarticle 21.4 de l¬íEstatut dels Treballadors, √©s evident que no est√† pensat per a fer-ne l¬í√ļs que pret√©n la Direcci√≥.

Una mesura que pret√©n, maldestrament, graponerament, evitar que la sagnia de treballadors formats foti el camp, pot tenir l¬íefecte contrari. Perqu√®, si abans, alguns companys i/o companyes marxaven de l¬íEntitat a contracor ¬Ėal capdavall deixen aqu√≠ companys que potser han esdevingut amics- ara ho faran igualment per√≤ amb m√©s convicci√≥, gaireb√© amb r√†bia. Perqu√® les difer√®ncies amb les entitats que ens fitxen personal s√≥n tan grans que dif√≠cilment podran evitar, ni tan sols minvar, aquesta sagnia que esment√†vem.

Com sempre, en comptes de motivar, estimular, engrescar el que fan √©s sancionar, castigar, amena√ßar. Faran l¬íinimaginable per tapar aquesta hemorr√†gia, tot llevat de l¬í√ļnic que serviria: pagar m√©s, millorar les seves condicions laborals.

15 de febrer del 2008 ¬Ė com. 8/08

Afilia't a  COMFIA-CCOO
compromesos amb tu

"Estar al dia@dia.net t'interessa"
Si vols rebre les noticies del sector gratu√Įtament, suscriu-te.