Archivado en Comunicats, beneficis socials

Demanem l'aplicaci贸 del nou conveni en materia de pr茅stec habitatge

Volem l'aplicaci贸 immediata del Conveni pel que fa a materia de pr茅stecs d'habitage, abans fins i tot de la seva publicaci贸 al BOE

Matar贸, 30 d聮octubre del 2007

CAP DE RECURSOS
CAIXA LAIETANA

Senyor,

El conveni 2007-2010 ha millorat notablement la quantia m铆nima que es pot sol聲licitar per a l聮adquisici贸 o canvi d'habitatge, aix铆 com la durada m脿xima dels pr茅stecs, donant resposta a les creixents demandes del personal de les caixes d'estalvis que cada dia tenen m茅s dificultat per a accedir a l'habitatge.

En primer lloc, demanar铆em que aquestes mesures fossin d聮aplicaci贸 immediata, sense necessitat d聮esperar la publicaci贸 del text del conveni al BOE.

Tamb茅 sol聲licitar铆em que aquestes millores es puguin fer extensives a tots aquells que es van haver d'acollir a pr茅stecs complementaris o amb condicions menys avantatjoses a les que, en el seu moment, establia el pr茅stec conveni per a adquirir o canviar d'habitatge.

Aquesta petici贸 es podria instrumentar de forma autom脿tica aplicant el tipus d'inter猫s de conveni (70%  de l聮eur铆bor) fins als primers 186.000 euros del pr茅stec o pr茅stecs que es van formalitzar en el seu moment per a accedir a l'habitatge, mantenint per a la resta de capital les condicions pactades en el seu moment.

Quant a l聮ampliaci贸 del per铆ode de amortitzaci贸 fins als 35 anys, som conscients que modificar el termini de devoluci贸 d'un pr茅stec hipotecari podria exigir una novaci贸 del mateix, amb les corresponents despeses alienes a la caixa. No obstant aix貌, malgrat les despeses de novaci贸, en determinats casos aquesta pot ser una opci贸 interessant.

脡s per aix貌 que tamb茅 sol聲licitem que la caixa permeti la novaci贸 del pr茅stec o pr茅stecs de compra d'habitatge per a empleats en les condicions establertes en el nou conveni col聲lectiu a aquelles persones que ho sol聲licitin, facilitant-los pr猫viament una estimaci贸 de les despeses que hauran d'assumir per compte propi i l'import de les noves quotes.

Atentament,

Secci贸 Sindical de CCOO