Jornada Laboral - BBVA Catalunya

Aquest estiu, cap hora a la brossa

Per a compensar la renúncia voluntària a l'horari reduït de la setmana de festa major, aquest any, a més a més de l'habitual compensació en dies de llicència, tenim una nova opció, ja que com a conseqüència de l’acord per a la lliurança dels dissabtes, qualsevol prolongació de jornada, fins i tot les realitzades a l’”estiu”, ha de comptar per a la recuperació dels dijous d’octubre a desembre, si aquesta és la nostra preferència .

Arriba l’estiu, un període en el que es concentren bona part de les festes majors de moltes localitats a Catalunya, i sabem per l’experiència d’altres anys que no sempre resulta fàcil poder complir l’horari reduït que correspon a la setmana d’aquestes festes. Aquest conflicte habitualment es resolia renunciant voluntàriament a aquest horari i acordant amb l’oficina la compensació corresponent en dies de llicència.

Aquest any, però, tenim una nova opció, ja que com a conseqüència de l’acord per a la lliurança dels dissabtes, qualsevol prolongació de jornada, fins i tot les realitzades a l’”estiu”, ha de comptar per a la recuperació dels dijous d’octubre a desembre, si aquesta és la nostra preferència. Naturalment, això no impedeix que es pugui seguir acordant amb l’oficina o departament, com fins ara, altres fórmules de compensació (dies de llicència), si aquesta és l’opció desitjada.

Cal tenir present que l’acord per a la lliurança dels dissabtes estableix la possibilitat de que fins el 50% dels dijous que hem de treballar per la tarda, es podran realitzar en dia i horari diferents, i que per això només caldrà l’acord entre la direcció de la unitat i el treballador o treballadora. D’altra banda, totes les convocatòries, sol·licituds, invitacions... que ens realitza el Banc per que prolonguem la jornada legalment establerta, sigui per modificar l’horari reduït de la setmana de festa major o qualsevol altra circumstància (audio-conferencies, puntes de feina, accions formatives, etc.)  tenen la consideració d’acord tàcit, ja queel Banc ens ho proposa i nosaltres, voluntàriament,  ho acceptem. Sigui hivern o estiu.

CCOO ja hem fet públic en altres ocasions, que el còmput de les hores recuperades en substitució dels dijous ha de ser anual, i per facilitar un control efectiu, vam posar a disposició de tota la plantilla un imprès, que podem trobar a:

Malgrat tot l’anterior, no descartem que en algun lloc, malauradament, se’ns demani prolongar la jornada i no se’ns vulguin reconèixer les hores realitzades. És a dir, que se’ns demani que llancem les hores a la brossa. Com que no hi cap justificació per aquesta actitud, si això succeeix estem segurs que serà degut a una inadequada informació per part d’algú. CCOO estem a la disposició de tothom que ens ho demani per aclarir aquesta qüestió.

Decideix-te i afiliat. CCOO fa per tu.

Juny 2010

llegir Comunicat en pdf