Comunicat Conjunt - BBVA Catalunya

Calendari Laboral 2014 - El banc rectifica

Relacions Laborals ens ha informat de la seva decisió de rectificar la disposició del calendari laboral 2014, enviat amb una nota interior a totes les oficines i departaments el passat 9 de gener, que pretenia suprimir al BBVA de Catalunya un dels 4 dies de llicència que el Conveni atorga a tota la plantilla.

Aquesta decisió que, previsiblement, serà comunicada a tota la xarxa pels conductes habituals, soluciona un error i fa innecessari el recurs a vies legals que ja teníem preparat. La situació és doncs, com ja ha passat d'altres anys, que un dels 13 dies festius establerts per la Generalitat és recuperable. Com? També, com altres vegades, per les fórmules de mutu acord que es decideixin a cada unitat.

És inevitable recordar que, passat el primer mes de l'any, bona part de la plantilla ja ha recuperat aquest dia amb les hores reballades per sobre de la seva jornada laboral. Qualsevol activitat (reunions, formació, àudio o videoconferències, retards en l'hora de plegar, etc.) efectuada més enllà de la jornada laboral de cadascú és computable per a la recuperació del dia festiu (7 hores).

24 de juny, Sant Joan

Per un error tècnic, aquest dia figura com laborable en el calendari existent a l'e-spacio per a la sol·licitud de vacances i licències.

Relacions Laborals de Catalunya ens trasllada que ja ha informat de l'error per a la seva subsanació. Mentre aquesta no es produeixi, i davant la imminència de l'inici de la confecció dels quadres de vacances, recomanem que ningú que vulgui fer vacances durant la setmana del 23 al 27 de juny les gravi a l'e-spacio. Si ho fès, es trobaria que només podria gravar 24 dels 25 dies efectius de vacances que gaudim. Quan s'hagi solucionat l'error, podrà operar-se amb normalitat.

Les seccions sindical de CCOO i CGT del BBVA-Catalunya celebrem que el banc hagi acceptat la raonabilitat de les nostres propostes i hagi renunciat a una iniciativa, l'eliminació d'un dia de llicència, que hagués provocat un conflicte innecessari.

Per altra banda, CCOO I CGT refermem la nostra valoració positiva de l'activitat sindical conjunta que hem desenvolupat, adreçada a la solució del problema i no a la recerca de presumptes protagonismes.

30 de gener de 2014

llegir Comunicat en pdf