Llenguatge Intern - BBVA Catalunya

Diccionari del BBVA

Converses possibles al BBVA, per surrealistes que semblin:聯El TAR li ha dit a la GAC que dem脿 vindria un EAO per ajudar-la聰聯Al CBC he sentit com l'AFP explicava a la GRV que va fatal en la PBV i no t茅 gens clar si cobrar脿 l'AVE聰聯Abans era TOR, per貌 ara l'han posat de RGA a un CBC que t茅 una OTP聰

pmail

Prop de la meitat de persones que treballem al BBVA-Catalunya acaba d'incorporar-se a la seva nova empresa, procedent d'Unnim. Una de les caracter铆stiques de la cultura corporativa del BBVA 茅s la seva inclinaci贸 per les sigles i acr貌nims, fins el punt de generar  un parallenguatge d'impossible comprensi贸 fora de la casa (i de vegades, tamb茅 dintre).

El coneixement d'aquest parallenguatge requereix anys d'experi猫ncia. No cal angoixar-se, doncs, per la ignor脿ncia d'algunes de les denominacions que s'utilitzen al dia a dia laboral.

CCOO, en conson脿ncia amb la nostra actitud constructiva, volem fer una contribuci贸 m茅s a l'猫xit de la recent integraci贸: un breu diccionari que serveixi de recordatori per a la gent procedent de BBVA i d'aclariment i benvinguda als companys i companyes procedents d'Unnim. Cal recordar que les sigles s贸n en castell脿, tot i que en algun cas coincideixin amb el catal脿, aix铆 que aquest ser脿 un minidiccionari bbva-castell脿.

AFP: Asesor/a Financiero Personal. Tamb茅 pot 茅sser remot. Agrupa 5 nivells. Com gestors comercials, per貌 amb cartera de clients pr貌pia. 脷nica funci贸 per a la que hi ha un acord d'aplicaci贸 de jornada partida, m茅s redu茂da que la de SSCC, amb un plus pactat (1.807 聙 anuals) i com a m铆nim amb el Nivell VIII.
AVE: Asignaci贸n Voluntaria Extraordinaria. Inseparable, 茅s clar, del DOR (Direcci贸n Orientada a Resultados).
CBC: Centro de Banca Comercial. Es van crear amb el projecte CLIMA (Cliente-Matriz, us en recordeu?). N'hi ha 159 a Catalunya.
EAO: Equipos de Apoyo Operativo. Tamb茅 s'utilitza per a persones (un/a EAO) dedicades  a la cobertura de vacants o al suport administratiu a oficines.
GAC: Gestor/a de Atenci贸n al Cliente. Vaja, el caixer/a de tota la vida.
GRV: Gestor/a de Riesgos Vencidos. Amb 4 nivells per a la mateixa funci贸.
OTP: Oficina a Tiempo Parcial. En realitat, de vegades 茅s a temps total. Un sol empleat.
PBV: Productividad Basada en Valor. Element essencial del sistema DOR, i determinant per a la percepci贸, o no, de l'AVE (ho heu ent猫s o qu猫?).
RGA: Responsable de Gesti贸n Administrativa. N'hi ha un/a a cada CBC.
TAR: T茅cnico de Apoyo a la Red. Com a m铆nim, un per Zona. Del TAR depenen els EAO.
TOR: T茅cnico Operaciones Red. Funci贸 de l'脿mbit de banca d'empreses.

Quan aqu铆 parlem de nivells, en min煤scula, no ens referim als Nivells de veritat, els de Conveni (del I al XI), sin贸 als diferents nivells que assigna el banc dins de cada funci贸. I un nivell diferent comporta una diferent bonus de refer猫ncia i habitualment tamb茅 un diferent CVP (aquest no l'hav铆em dit: CVP, Complemento Voluntario Personal, principal concepte regular de retribuci贸 extra-conveni, no consolidat, absorbible i compensable amb qualsevol increment del salari de Conveni).

Esperem que el mini-diccionari hagi servit per entendre les hipot猫tiques converses inicials i per alguna cosa m茅s important: saber que treballem en una empresa molt gran, molt complicada i amb un gust desmesurat per les decisions unilaterals i les divisions, subdivisions i recontradivisions dels treballadors i treballadores.

Seguim treballant, seguirem informant.

Maig 2013

Algunos Iconos extra铆dos de Freepik (www.flaticon.com) licencia de CC 3.0 BY